Alışkanlıkları değiştirmenin vakti gelmişti

Mobil dünyanın dikkat çeken girişimi Getir, yeni uygulaması GetirYemek’le şimdi de yemek sektörüne adım attı. “Yemek sektöründe de alışkanlıkları değiştirmenin vakti gelmişti” diyen Getir Kurucusu Nazım Salur, bu iş için 500 kurye aldıklarını söylüyor.

Nil DUMANSIZOĞLU [email protected]

Nazım Salur
Nazım Salur

2015 yılında kurulan ve mobil girişim dünyasında fark yaratan Getir, market alışverişinden sonra şimdi de yemek siparişi sektörüne adım attı. Henüz iki aydır hizmette olan bu yeni özellikte hız ve kalite ön planda olacak. “Getir, içerisinden sonsuz girişim doğurabilecek potansiyelde bir iş” diyerek gelecekte başka alanlara da girebileceklerinin mesajını veren kurucu Nazım Salur, şöyle konuşuyor:

“Getir, henüz 3,5 yaşında olmasına rağmen bünyesinde Kuzeyden ve GetirYemek girişimlerini yaratmış oldu. Getir’i ileride farklı birçok hizmeti verebilecek şekilde geliştirmeyi ve büyütmeyi düşünüyoruz.” Nazım Salur, GetirYemek’le ilgili hedeflerini şöyle anlattı:

500 KURYEYİ İŞE ALDI
“Getir, teslimat hızıyla dünyada bir ilke imza attı. Market alışverişinde ezber bozduğumuz 3,5 yılın ardından artık yemek sektöründe de alışkanlıkları değiştirmenin vakti gelmişti. Getir’in yıllar içinde geldiği konum ve kullanıcılarımızın memnuniyetinden aldığımız cesaretle de GetirYemek projesini hayata geçirme kararı aldık. Amacımız, İstanbulluların istediği an, en hızlı ve en kaliteli şekilde sıcak yemeğe kavuşmasını sağlamak.

GetirYemek, henüz 2 aydır hizmette. 1.500’ün üzerinde restoranla iş birliği içindeyiz. Restoran seçimlerimizde çok seçici davranıyoruz, iyi hizmet ve lezzetli yemekler sunan iş ortaklarımızla bu sayıyı artırarak kullanıcılarımızın her türlü yemek ihtiyacına cevap vermek istiyoruz. Yemek işi için 500’ün üzerinde kurye alımı yaptık. Getir ailesini büyütmek ve istihdama katkı sağlamak bir yana, kullanıcılarımızın deneyimlenebilecek en iyi sıcak yemek hizmetini almasını hedefliyoruz.

RAKİPLERDEN FARKI
Zaman konusunda biraz takıntılıyız. Kullanıcılarımızın yemek siparişlerinin en kısa sürede ve sıcak gelmesi, bu işin merkezine koyduğumuz ana hedefimiz oldu. Bunu sağlayabilmek için de GetirYemek’te siparişlerin birleştirilmeden, her biri ayrı teslimatla kullanıcılarımıza ulaştırılacağı şekilde bir sistem kurduk. Kullanıcılarımız, yalnızca Getir kuryelerinin getirdiği kişiye özel siparişlerini en kısa sürede alabiliyor. Ayrıca yemek siparişleri özel izolasyona sahip ‘Thermobox’ sepetlerde taşınıyor.

Tüm bunların yanı sıra ‘Yemeğim nerede?’ sorusunu da tarihe karıştırdık. GetirYemek’ten verilen siparişlerde kuryenin durumu canlı olarak takip edilebiliyor, böylece kullanıcılarımız harita üzerinden siparişlerinin kendisine ne zaman ulaşacağını da anlık olarak izleyebiliyor.”

“1 MİLYON KİŞİYE ULAŞMAK İSTİYORUZ”
Kliktag, ambalajlı ürünlerin içeriğini analiz eden bir mobil uygulama. Ambalajlı ürünlerin barkodunu taratarak kullanıcısına ürünün içeriği hakkında bilgi veriyor. Ürünün, organik, vejetaryen gibi diyet tüketime uygun olup olmadığını gösteriyor. Girişimin kuruluş hikayesini, “Kliktag; karınca duası şeklinde ‘sanki okunmaması için yazılmış’ etiketlerden bunalan, 16 farklı gıda maddesine alerjen hassasiyeti olan bir eşin isyanından doğdu” diye anlatan kurucu ortak Nedim Akay, şöyle konuşuyor:

KAÇ KİŞİYE ULAŞTI? “Kliktag, yaklaşık 15 ay önce kullanılmaya başlandı ve hiç tanıtım yapmadık. Buna rağmen 120 binin üzerinde kişi uygulamayı indirdi. Kullanıcılar genellikle tavsiyeyle uygulamadan haberdar oluyor. Ama bizim için başarı kullanıcının uygulamayı cihazında tutması, bu da yüzde 50 düzeyinde. Her ay yaklaşık 30 bin farklı kişi tarafından, 150 bine yakın ürün araması yapılıyor.

İŞ BİRLİĞİNE AÇIK Şimdiye kadar bir yatırım almadık. Aktif arayışımız yok ama ilkelerimize uygun yaklaşımlara da açığız. Temel ilkemiz, üreticiden ve markadan bağımsız olarak tüketicinin doğru ve objektif bir şekilde bilgilendirilmesi. Bunun için illa ki bir finansal yatırım olması da gerekmiyor, uygulamayı ileri düzeye taşıyacak bir sivil toplum, kamu kuruluşu gibi kurumlarla da iş birliğine hazırız.

HEDEFTE NE VAR? Tek hedefimiz, sağlıklı beslenme konusunda topluma faydalı, güvenilir bir platform olmak ve bu şekilde isim yapmayı başarmak. Diğer taraftan işlevsellik konusunda ilave etmeyi düşündüğümüz çok özellik var. Eğer uzun soluklu bir vizyon oluşturabilirsek bir an önce bunları hayata geçirmek ve kullanıcı sayımızı 120 binden 1 milyona çıkarmak istiyoruz.”

GLOBAL OYUNCU OLACAK
BÜYÜK YATIRIM
Ocak 2018’de Turgut Yazıcı, Mehmet Çağrı Göncü ve Aslı Kubilay tarafından kurulan Shopi, perakende sektörü için mağaza verimliliğini artıracak bulut tabanlı mobil çözümler sunan bir SaaS girişimi. Londra ve Dubai ofisleriyle küresel pazarda hızla büyüyen girişim, ekosistemin önemli isimlerinden aldığı 520 bin dolarlık yatırımla perakendenin dijital dönüşümünde global oyunculardan biri olmayı hedefliyor.

VERİMLİ MAĞAZA Shopi sayesinde geleneksel perakende markaları, müşterilerine mağaza içinde bütünleşik ve kesintisiz bir alışveriş deneyimi sunuyor. Shopi’yi mağazalarında kullananlar arasında Ebebek, Tefal, Dolce&Gabbana,Unifree/ Heineman gibi markalar bulunuyor. Apple, Microsoft, PwC, Samsung gibi oyuncuların global partner programlarında yer alarak güçlü iş birlikleri kuran girişim, 2019’da büyümesini hızlandırmayı planlıyor.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.