“Müşteri ilişkisi biriktiriyoruz”


Fatoş Karahasan

Fatoş Karahasan

Hopi, ilk yılında 3,5 milyon üyeye ve 2 milyar TL hacme ulaştı. Boyner Grup Başkanı Cem Boyner, birebir tanıdığımız 16 milyon müşterimiz var” diyor. Boyner, müşteriyle olan bağlarını ilmek ilmek işlediklerini söylüyor.

Her girişimcinin, teknolojiyi olduğu kadar müşterilerinin ihtiyaçlarını anlaması ve ona en uygun çözümü sunması da gerekiyor. Birinci yılında 3,5 milyon üyeye ulaşan Hopi, bu formülü başarıyla uygulayan bir girişim.

Hopi, hazır giyimden gıdaya, teknolojiden havayolu ulaşımına farklı sektörlerde faaliyet gösteren 60 üye markasıyla toplan 2 milyar TL alışveriş hacmine sahip.

Geçtiğimiz günlerde, Hopi’nin hedeflerini anlatmak için basınla buluşan Boyner Grup Başkanı Cem Boyner, Boyner Grup Başkan Yardımcısı Ümit Boyner ve Hopi Genel Müdürü Onur Erbay, Hopi’nin başarısının gerisindeki esas başarının müşteriyi anlamak olduğunu defalarca vurguladılar.

Cem Boyner, çalışmalarını şu cümlelerle özetledi: “Yaklaşık 40 yıldır müşteri ilişkisi biriktiriyoruz. Şu anda birebir tanıdığımız 16 milyon müşterimiz var. Kimisi 20-25 yıllık hikayeye sahip. Bizim için en önemli varlık onlarla olan ilişkimiz. Müşterilerimizle olan bağımızı ilmek ilmek işliyoruz.”

Genç girişimcilerimize, Boyner’in bu sözlerine kulak vererek ne iş yaparlarsa yapsınlar ilk günden itibaren her şeyden önce müşteri ihtiyacını anlamaya yönelik çalışmalarını öneririm.

Onur Erbay - Cem Boyner

Onur Erbay – Cem Boyner

“DAHA İYİ DİYE ALDIK”

Hopi’nin yeni yazılımlarında İTÜ’lü 3 gencin imzası var. Hopi’ye yeni uygulamalar eklerken ve geliştirmeler yaparken pek çok teknolojiyi araştırdıklarını belirten Hopi yönetimi, ihtiyacına en uygun çözümü Türkiye’de bulmuş.

Yatırımcıları yerli yazılımcılara destek olmaya davet eden Cem Boyner, şöyle konuştu:

“En iyi ‘görüntü tanıma’ teknolojisini Silikon Vadisi’nde ararken arka bahçemizde bulduk. Biz de Maslak’tayız. İTÜ’de pırıl pırıl 3 genç, aslında aradığımız her şeyi yapmış. Daha ucuz diye değil, daha iyi diye aldık. Tüm şirketlerin sırtını bilgi ve inovasyona yaslaması, bilgiye yatırım yapması gerekiyor.”

FOUNDRY 50 PROGRAMI FIRSAT OLABİLİR
Dünyanın en büyük yaratıcılık buluşması olan Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde, Unilever iki yıldır çok önemli bir yeniliğe imza atıyor. Kuruluş, festivalin inovasyona ayrılan “Lions Innovation” bölümünde, destek verdiği 50 girişimi katılımcılarla buluşturuyor.

Foundry 50, programı küresel bir yarışma. Yaratıcı yeni girişimlere destek veriyor. Başvuranlar arasından seçilen 50 kuruluşun bir temsilcisi, haziran ayında Lions Innovation Festivali’ne katılım ve indirimli konaklama imkanı kazanıyor.

Bu yıl 21-22 Haziran tarihlerinde Fransa’nın Cannes şehrindeki dev organizasyon alanında kendilerine birer tanıtım standı sağlanan Foundry girişimcileri, diğer girişimcileri tanıma ve pazarlama dünyasının önde gelen yöneticileriyle “networking” imkanı buldu. İki gün boyunca binlerce kişiye erişerek çalışmalarını tanıttılar.

musteri-iliskisi-biriktiriyoruz-4GİRİŞİMCİLERE ÇAĞRI
Yeni bir pazar araştırma tekniği, mağaza içi deneyim zenginleştirecek bir yöntem veya içerik yaratma konusunda yaratıcı fikirleri olanlar, Foundry 50 sizin şansınız olabilir. Eğer son 5 yıl içinde kurulmuş bir şirketseniz, farklı ve yenilikçi fikirleriniz varsa https://foundry.unilever.com adresini incelemenizi öneririm. Unilever’in start up programı desteklemek üzere beş kategoride yeni fikirler arıyor:

1. Perakendenin geleceği

2. Marka ve içerik inovasyonu

3. Veri, iç görü ve kişiselleştirme

4. Sosyal etki

5. “Millennials” grubuna erişip onları harekete geçirecek projeler

musteri-iliskisi-biriktiriyoruz-3VR’A YATIRIM ZAMANI
Dünyanın en büyük danışmanlık kuruluşlarından olan Accenture, 200’ü aşkın araştırmacıyla ve farklı kıtalardaki teknoloji laboratuvarları ve inovasyon merkezleriyle trendleri saptıyor. Fransa’nın güneyindeki Sophia Antipolis’te yer alan Accenture Interactive Innovation Center, bu merkezlerin en önemlilerinden birisi. Haziran ayında, Sophia Antipolis’teki interaktif inovasyon merkezinde katıldığım bir günlük workshop’ta, dikkatimi çeken en çok sanal gerçeklik (Virtual reality) uygulamaları oldu. Trendler, önümüzdeki dönemde VR çalışmalarında büyük bir artış yaşanacağına işaret ediyor. Accenture VR’ın 7 temel alanda kullanılacağını öngörüyor. Geleceğe yatırım yapmak isteyen girişimcilerimize VR alanına odaklanmalarını öneririm.

VR NEREDE KULLANILACAK?
Accenture Sophia Antipolis Technology Lab Direktörü ve Yönetici Ortağı Emmanuel Viale’in verdiği bilgiye göre VR, 7 kategoride kullanılacak. Bu alanların her birinde yapacak çok iş var. İş ortaklıkları ve networking’in tam zamanı.

1. İletişim ve birlikte çalışma Örneğin, toplantılarda bilgisayar ekranı yerine 360 derece VR kullanımı.

2. Visual analytics Büyük veriyi kullanarak iç görü elde etmek.

3. Üretim ve mimarlık Makine ve binaların taslaklarını önce sanal gerçeklikle yaratmak, test etmek ve müşterilere sanal tur yapma imkanı sunmak.

4. Simülasyon Uzay yolculuğu, uçmak, düşmek, yüksek hızla araç kullanmak gibi gerçek hayatta yapılması çok güç olan deneyimleri yaşamak.

5. Pazarlama ve reklam Yukarıdaki her şey, reklam ve tanıtım işleri için de kullanılabilecek .

6. Eğitim Mühendislik, kriz yönetimi, uçak pilotluğu, bir depremde hayatta kalabilme yolları gibi akla gelebilecek her konuda gerçeğe yakın ortam yararak eğitim imkanı sunmak.

7. Endüstriye özel çözümler Moda: Satın almadan önce yeni giysileri veya yeni saç modelleri denemek. Sağlık: Mikroskopik organizmalarla hastaları sanal olarak muayene edebilmek.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.