“Altyapımızı Değiştirdik”


Etohum sitesinin tüm altyapısını değiştirdik. Yatırımcıların istedikleri zaman ve istedikleri yerden girişimcileri seyretmelerini, onlarla iletişime geçmelerini sağlıyoruz.

Etohum olarak 2008’den bu yana girişimcilerin erken aşama yatırım almalarını sağlamak için çalışıyoruz. Bugüne kadar 15 binin üzerinde başvuru aldık. Sadece 2016 içinde 5 bine yakın başvuru geldi. Türkiye’de girişimcilik ekosistemindeki bu gelişmeler bizi sevindiriyor. Etohum seçim süreci 3 aşamadan oluşuyor: Başvuru, görüşme (seçim) ve hızlandırma… Hızlandırmada eğitim ve mentorluk süreci 3 ay sürüyordu. Geçen aralık ayından itibaren sürecimizi değiştirdik ve yeni süreci uzun zamandır test ediyoruz. Seçim sürecimizi ve internetten başvurularını etohum.com üzerinde 4 aşamaya ayırdık: Ön başvuru, detaylı başvuru, görüşme ve seçim süreci. Ayrıca her yıl bir kez seçim süreci yaşanıyor. Her girişimi 3’er mentorla eşleştiriyoruz. Tüm yıl destek veren dinamik bir yapıya geçtik. 2008’den bu yana Etohum’da seçilen ve girişimlerini belli aşamaya getirmiş girişimciler, artık yeni seçilen girişimlere hem destek oluyor hem ortak olabiliyor. 15 Etohum girişimcimiz, Etohum yarı zamanlı girişim ortakları olarak çalışıyor. Geçen yıl 60’a yakın girişimi 2 gün boyunca tüm gün dinleyip 2017 girişimlerini bu şekilde belirledik. Mentor sayımızı bu yıl daha da artıracağız. Seçtiğimiz girişimlere, özellikle erken aşama döneminde daha fazla destek olacağız.

ANINDA İLETİŞİM
Etohum’un web sitesinin sadece tasarımını değil tüm altyapısını değiştirdik. Mentorların girişimcileri seçmesini ve onlara destek olmasını sadece ara yüzlerimizle sağlamıyoruz. Ayrıca yatırımcıların istedikleri zaman ve istedikleri yerden girişimcileri seyretmelerini ve onlarla iletişime geçmelerini sağlıyoruz. Girişimciler gelişmeleri düzenli olarak site üzerinden güncelleyebiliyor. Böylece gelişmeleri sadece yatırımcılar değil, onları takip eden diğer girişim meraklıları da takip edebiliyor.

YENİ YAPI
Diğer taraftan erken aşamadaki girişimcilerin problemlerinden biri olan satış konusuna da bu yeni yapıda önem verdik. Özellikle ürünlerini pazara yeni sürmüş olan girişimciler, büyük şirketleri referans almak istiyor. Ancak bu şirketlere ürün ya da hizmet satmak o kadar kolay olmuyor. Aylarca süren ve çoğunlukla olumsuz sonuçlanacak heyecanlı günlerde girişimciler, verimli geçirecekleri en önemli günlerini kaybediyor. Son yıllarda bize birçok şirket, girişimcilerle tanışmak ve onların ürünlerini kullanmak, hatta yardımcı olmak istediğini söyledi. Hem şirketlerinin rekabette geride kalmaması hem yaratıcı girişimlerin ilk ürünlerini kullanmak istedikleri için erken aşama girişimlerle tanışmak istiyorlardı. Ama bunu yapabilmek için şirket içinde girişimleri değerlendirecek ve binlerce başvuruyu okuyacak ekipleri maalesef olmuyor.

NETWORK FIRSATI
Girişimlerle rastlantısal şekilde tanışıyor ve çözüm için verimsiz bir süreçten geçiyorlar. İşte ‘erken müşteri’ veya ‘satış demo day’ dediğimiz gün, bu iki sorundan yola çıkarak ortaya çıktı. Ürünü olan, henüz ilk ve erken müşterilerini arayan girişimler şirketlere sunum yapacak. Şirketler, bu girişimlerin ürün ve hizmetlerini kendi süreçleri içinde nerede kullanabileceklerini düşünerek sunumları dinleyecek. Girişimler 1 gün içinde onlarca şirkete sunum yaparken, şirketler ise 1 gün içinde ürünleri olan ve kullanabilecekleri birçok girişimi dinleyecek ve birebir network yapma fırsatı bulacak.

Yorum yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.