Müzik sosyal medyası macromusic, bir yılda 2 milyonun üzerinde indirilerek başarılı bir ivme yakaladı. İzzet Zakuto ve Ömer Erkmen’den 2 milyon dolar değerlemeyle yatırım alan girişimin kurucusu Ataberk Özaydın, “Global pazarlama testlerimiz tamamlandıktan sonra yeni bir yatırım turuna çıkmayı planlıyoruz” diyor.
Spotify kullanıcılarını dinledikleri müziklere göre birbirleriyle eşleştiren macromusic, bilgisayar ve yazılım mühendisliği öğrencileri Ataberk Özaydın, Atakan Gülbahar, Aybars Göçerler ve Altan Özlü tarafından kuruldu.
Spotify hesabıyla giriş yapılan uygulama, her gün kullanıcının müzik zevkine yakın 5 yeni eşleşme veriyor. Keşfet kısmındaysa makromusic kullanan kişilerin, Spotify hesaplarında o an ne dinlediği gözüküyor.
Böylece benzer müzik zevkine sahip kullanıcılar eşleşip sohbet edebiliyor. Bir yılda 2 milyonun üzerinde indirilme sayısına ulaşan girişim, geçen şubat ayında İzzet Zakuto ve Ömer Erkmen’in yatırımcı-mentorluğunda 2 milyon dolar değerlemeyle ilk yatırımını aldı. Girişimin kurucu ortağı Ataberk Özaydın, hikayelerini şöyle anlattı:
NASIL BAŞLADI?
“ilk olarak kurucu ortaklarım Atakan Gülbahar, Aybars Göçerler ve Altan Özlü olmak üzere makromusic fikrini anlatmak ve projeleştirmek üzere toplantı yaptık. Arkadaşlarım fikri beğendi ve bunu teknik olarak nasıl hayata geçirebileceğimiz üzerine konuşmamız gerekiyordu. Hiçbirimizin daha önce mobil uygulama yazma tecrübesi olmadığı için bebek adımlarıyla ilerledik.
İlk BootCamp’imizi 2019 Aralık ayında yaptık. Bu kampın içeriği tamamen satın aldığımız kursları izlemek, öğrenmek ve makromusic’in MVP’sinin ilk adımını atmak üzereydi. Hatta bu bootcamp’te Mecidiyeköy’den Avcılara metrobüsle kocaman iMac taşıdık. Başlangıçta bütçemiz 500 TL’nin altındaydı, ilk 3 aylık süreçte toplam 3 BootCamp gerçekleştirdik.
makromusic’in 3’üncü ayından itibaren şirket kurmak için en uygun yapıları araştırmaya başladık ve Anerika’da kurmaya karar verdik. Bu bağlamda Delaware’da şirket kurmak için işlemleri başlattık. Süreç, COVID-19 pandemisi nedeniyle ne yazık ki aylar sonra tamamlandı. Gecikmeli olarak 2021’de makromusic INC. kuruldu. Bu yapıyla birlikte pek çok şeyi daha profesyonel yönetebilmemiz için temeller atıldı.
İLK YATIRIM
Genç ve deneyimsiz bir ekibiz, çok değerli mentorlarımız var. Onların tecrübelerini birinci ağızdan dinliyoruz. Tüm ekip her gün 16 saat çalışıyor. Motivasyonumuz çok yüksek. Bilmediğimiz konuları detaylı araştırma yaprak öğrenmeye çalışıyoruz ve bu şekilde ilerliyoruz.
2 milyon dolarlık değerlemeyle ilk yatırımımızı Ömer Erkmen ve izzet Zakuto’dan aldık. Yatırımımızla birlikte global pazarlama çalışmalarına başladık. makromusic’i global bir marka haline getirmek için her zaman olduğu gibi bu süreçten sonra da çok çalışarak bunu başaracağız. Ayrıca global pazarlama testlerimiz tamamlandıktan sonra kısa sürede tekrar bir yatırım turuna çıkmayı planlıyoruz. Yeni tur için şimdiden birçok VC’yle görüşmelerimiz başladı.
Uzun yıllar sürecek bir maceranın ilk yılı başarılı bir şekilde geçti. ilk günden beri hedeflerimiz 10 yıllık planlar kapsamındaydı. Uzun yıllar nitelikli şekilde çalışıp Facebook, Instagram, Twitter gibi uygulamalarla birlikte anılmak ve müziğin sosyal eşleşme uygulaması olarak globalde gündeme oturmak istiyoruz.”
“2 MİLYONU GEÇTİK”
İNDİRME SAYISI
Toplam indirme sayımız bugün 2 milyonu geçti. Toplam eşleşme sayısı 150 milyonu, toplam mesaj sayısı ise 583 milyonu aşmış durumda. Uygulamada, en çok eşleşilen 3 grup; Dolu Kadehi Ters Tut, Adamlar ve Madrigal oldu.
EKİP GENİŞLİYOR
Her zaman her yerde paylaşmaktan mutluluk ve gurur duyduğum şey, ekip kültürümüz ve ekibimizin üniversiteli öğrencilerden oluşması. 12 kişilik çok güzel bir aileyiz ve her geçen gün büyüyoruz.
“TEKNOLOJİK ALTYAPIMIZI GELİŞTİRECEĞİZ”
KONSÜLTASYON PLATFORMU
Medklik, doktorlar ve tıp öğrencileri için iletişim ve konsültasyon platformu. Medklik üyesi doktorlar ve öğrenciler, mobil uygulama içerisinde veya web ara yüzünde herhangi bir hastalığın tedavisine yardımcı olacak bilgilerin girişini yaparak alanında uzman doktorlardan konsültasyon desteği alabilme, arşivlenen vaka ve veriler üzerinden klinik çalışmalar yürütebilme özelliklerinden faydalanabiliyor.
Ayrıca Medklik’le webinar’lara ve özel temalı gruplara katılarak ilgi duydukları alanlarda network yapabilme fırsatı yakalıyorlar.
DAHA ÇOK DOKTORA ULAŞACAK
Girişim, 2018 yılından beri yakaladığı büyüme ivmesiyle 24 bin üzeri onaylı üyeye ulaştı. 2020 yılının son çeyreğinde girişim sermayesi fonu B4YO Capital’dan yatırım aldı.
Medklik Kurucu Ortağı Dr. Fahri Yılmaz, “Medklik olarak üyelerimize daha iyi hizmetler sunmak ve kurmuş olduğumuz gelecek vizyonuna ulaşmak için aldığımız yatırımla ekibimizi ve teknolojik altyapımızı geliştirip hedefli bir pazarlama stratejisiyle uygulamayı daha fazla doktora ve tıp öğrencisine ulaştırmak istiyoruz” diyor.
“DİNAMİKLERİ KÖKTEN DEĞİŞTİRDİK”
5 BİN KİŞİYE ULAŞTI
Online ve yüz yüze özel ders almak ve vermek isteyenleri tek platformda buluşturan Gouru uygulaması, akıllı telefonlardan öğretmen bulmayı sağlayarak kullanıcılarına okul eğitiminden müziğe, spordan yabancı dile, sanattan bilgisayara kadar birçok kategoride ders alabilme imkanı sunuyor.
Mobil cihazlar için geliştirilen uygulama sayesinde kullanıcılar, ilgi duydukları konularla ilgili öğretmen bulup özel ders alabiliyor. Kısa sürede 5 binin üzerinde kişiye ulaştıklarını söyleyen Gouru Kurucusu Kerem Kırtıl, şöyle konuşuyor:
HEDEF YURT DIŞI
“Pandemi tüm alanlarda olduğu gibi eğitim dünyasında da dinamikleri kökten değiştirdi. Artık hemen hemen her şeyin online yapıldığı yepyeni bir dönemdeyiz.
Böylesi bir dönemden geçerken herkesin aynı kalitede eğitim alabilmesini mümkün kılmak, eğitimde fırsat eşitliği yaratmak adına geçen yıl ekim ayında Gouru uygulamasını hayata geçirdik.
Günümüzde önemi daha da artan uzaktan öğrenimin sağladığı tüm avantajları kullanıcılarımıza sunuyoruz. Aynı zamanda farklı bölgelerden insanlara en iyi eğitime ulaşma imkanı da sunuyoruz. Hedefimiz Türkiye’den sonra yurt dışına da açılmak.”
0 yorum