Efsun Gedik ve Aysun Yiğit adlı iki kız kardeş, hayallerindeki girişim olan Mia Munia’yı hayata geçirdi. Bir ay önce kurulan şirketin ilgi alanı aksesuar. Girişimci kardeşlerin asıl hedefi ise el emeği ürünler yapan kadınlar için de platform yaratmak.
Berrak KUTSOY
[email protected]
Efsun Gedik ve Aysun Yiğit, bir ay önce girişimciliğe adım atarak online aksesuar satışı yaptıkları Mia Munia’yı kurdu. Biri pazarlama diğeri finans kökenli olan kardeşler, profesyonel yaşamlarına da devam ediyor.
Efsun Gedik, girişimcilik dünyasının aşina olduğu bir isim. Gedik, 10 yıldır TOBB Kadın Girişimciler Kurulu’nda danışmanlık yapıyor. Girişimciliğin her zaman akıllarında olduğunu söylüyor. Aksesuarlara olan ilgileri ve annelerinin “Siz neden bu işi yapmıyorsunuz” sorusu ise bu süreci hızlandırmış. Gedik, “Kurumsal hayatımız boyunca yoğrulduk, neler yapmamız gerektiğini öğrendik ve karar verdik. Ürünlerimizi seçip tasarımcılara ülkemize uygun değişiklikler yaptırarak satışa çıktık. Trendy ve şık tasarımlarla her stile hitap etmeyi amaçlıyoruz” diyor. Mia Munia Kurucu Ortağı Efsun Gedik, girişimcilik hikayesini, hangi süreçlerden geçtiklerini ve hedeflerini şöyle anlattı:
DOĞRU ZAMAN
“Girişimcilik fikri aklımızda hep vardı. Kurumsal hayatımız boyunca yoğrulduk, neler yapmamız gerektiğini öğrendik ve karar verdik. Ürünlerimizi seçip tasarımcılara ülkemize uygun değişiklikler yaptırarak satışa çıktık. Doğru zaman galiba şimdiydi. Aksesuarlara ayrı bir düşkünlüğümüz her zaman olmuştur. Hangi stilde giyinirsek giyinelim takılar siluete bambaşka bir hava verme gücüne sahip. www.miamunia.com çok yeni bir online satış platformu, açılalı bir ay oluyor. Özellikle ahşap, doğal taş ve gümüş materyallerin öne çıktığı küpe, bileklik ve kolye seçenekleri sunuyoruz. Mia Munia enerjik bir marka. Koleksiyonda modern ve hareketli tasarımlar hakim. Trendy ve şık tasarımlarla her stile hitap etmeyi amaçlıyoruz.
Sitede şu an Fransız ve Amerikalı iki tasarımcının ürünleri yer alıyor. Farklı, herkeste göremeyeceğiniz modeller olmasına özen gösterdik. Dünyada trend şu an iri, gösterişli takılar; onu dikkate aldık. Modeller hem sade hem dikkat çekici. Bir aksesuarla bambaşka bir görünüme bürünebilirsiniz. Bunu sağlamaya çalışıyoruz. Gündüz beyaz bir tişörtle de gece dışarı çıkarken de ofise giderken de rahatlıkla kullanabilecekleri tasarımlar sunuyoruz.
Efsun Gedik – Aysun Yiğit
“RAKİPLERDEN DERS ALDIK”
Öncelikle iş planımızı hazırladık ve pazar araştırması yaptık. Çok fazla insana sorarak, günceli takip ederek ve yorumlara açık olarak kendimizi besledik. Kendi müşteri deneyimlerimizi baz aldık. Rakibimiz olabileceğini düşündüğümüz bütün internet sitelerinden alışveriş yaptık ve dersler çıkardık. Kargodan gelen ürünün nasıl çıktığı, sunulduğu, iade ve değişim prosedürlerindeki kolaylıklar, zorluklar gibi birçok konuyu tek tek büyük bir hassasiyetle inceledik. Çıkardığımız sonuçlar neticesinde yapmamız ve asla yapmamamız gerekenlerin listesi çıktı. Ürünlerimizi özel kutularında müşterilerimize ulaştırıyoruz. Böylece kargo sürecinde olabilecek tüm hasarları elimine ediyoruz.
ROL MODELLER
Şanslıyız, çünkü hayatımızda çok başarılı rol modeller var. Girişimcilik konusunda güncel bütün yayınları takip etmeye çalışıyoruz, ayrıca takı sektöründe olduğumuz için modayı takip etmek durumundayız.
İkimizin de eşleri teknoloji sektöründe çalışıyor. Dolayısıyla bize gerçek anlamda danışmanlık yaptılar. Ailemiz hep yanımızda ve en büyük destekçimiz oldu. Hep cesaretlendiren, ‘Yapabilirsiniz, denemelisiniz’ diyen ailemize buradan teşekkür etmek istiyoruz.
En çok teşvik eden annemiz ve babamız oldu. Fakat her şey 4 ay önce başladı. Son yurt dışı seyahatimiz sonrasında yine satın aldığımız aksesuarlara ilgi yoğun olunca, annem ‘Neden siz de bu işi yapmıyorsunuz’ diye sordu. Onun sorusuyla uzun zamandır yapmak istediğimiz, fakat bir türlü cesaret edemediğimiz online alışveriş sitesi fikri tekrar gündemimize geldi ve aksiyon aldık. Her şey böyle başladı. Girişimcilik cesaret işi. ‘Yanlış zamanda çıkıyorsunuz, bekleseniz mi’ gibi yorumlar aldık, fakat hep birbirimizi aldığımız risklere değeceğini düşünerek motive ettik. Biraz sabredilmeli. Araştırmalar da bunu gösteriyor. Online ticaretin ilk kuralı, yatırım yaptığınız parayı, birinci gün çıkarmayı düşünemezsiniz. Bu uzun vadeli bir yatırım. Girişimcilik, marka oluşturmak bunlar emek ve zaman isteyen şeyler.”
“ÇÖZÜMLERİMİZ HAZIRDI”
İŞ PLANI OLMASAYDI İş planımız ve pazar araştırmamız olmasaydı eminim çok daha fazla zorlanırdık. Fakat hazırlıklı olmak ve olası problemlere karşı çözüm önerilerimizin bulunması elimizi kolaylaştırdı.
YAZILIMCI SEÇİMİ Yazılım şirketinin seçilmesi galiba üzerinde en çok zaman alan konulardan biriydi. Kullanıcı dostu ara yüzü olan yazılım seçmek, online satışta deneyiminin fazla olması gibi birçok kriterimiz vardı.
GÜZEL BİR BİRLİKTELİK Şirketin kurulum sürecinde tüm aşamalarla bizzat kendimiz ilgilendik. Benim pazarlama tecrübem, Aysun’un finans tecrübesi güzel bir birliktelik sağladı.
“KADINLARA BİR ALAN SUNMAK İSTİYORUZ”
ASIL HEDEF Markamızın ve ürünlerimizin önce yurt içi piyasada bilinirliğini yükseltmek, sonra tasarımlarımızı tüm dünyaya satmak istiyoruz. Esas hedefimiz, el emeği ürünler yapan kadınlar için de platform yaratmak.
SUNUM EKSİKLİĞİ TOBB ile 81 ili gezdiğimde gördüğüm şu oldu: Kadınlar ‘Çok güzel ürünler yapıyoruz, fakat satamıyoruz’ diyorlardı. Ürünlerde el emeği çok ama tasarımda, paketlemede, sunumda eksiklikler var. Kadınların el emeklerini tasarımla buluşturup hem ruha hem farklı bir dokunuşa sahip olan parçalar ortaya çıkarmayı amaçlıyoruz.
KADIN PLATFORMU
Bir diğer hedefimiz ise bu takıları Türkiye’deki kadınlara ürettirip onlara da destek olmak, girişimci olmalarını sağlayarak ekonomiye katmak. Türkiye’deki yöresel takı ve aksesuarları öne çıkararak bizim tasarımlarımızla buluşturup onlara da ürünlerini pazarlayabilecekleri bir alan sunmayı hedefliyoruz.
0 yorum