Yakında B2B platformumuzu açacağız

Ebru Özülkü, oto yedek parça işiyle uğraşan bir ailenin üçüncü kuşak üyesi. www.aloparca.com’u hayata geçiren Özülkü, kuruluşunun 3’üncü yılında Türkiye’nin en fazla tercih edilen yedek parça e-ticaret sitesini kurmuş oldu.

Berrak KUTSOY [email protected]

Aloparca.com Kurucusu Ebru Özülkü, 2001 yılında MBA için Avusturalya Victoria Üniversitesi’ne gitti. Avusturalya’da reklam ve pazarlama alanında çalıştı. İstanbul’a döndükten sonra birçok uluslararası şirkette çeşitli üst düzey görevlerde yer aldı, aynı zamanda doktora eğitimi için Yeditepe Üniversitesi’ne devam etti. Aklında her zaman bir internet girişimi kurmak olan Özülkü, 2013 yılında harekete geçti ve 1 yıl sonra aloparca.com’u hayata geçirdi.

Bugün www.aloparca.com Türkiye’nin en fazla tercih edilen yedek parça e-ticaret sitesi. 48 farklı otomobil markası için 245 bin adet orijinal ve yan sanayi yedek parça alternatifi sunuyor. Aylık 1,5 milyon ziyaretçi sayısı ve 100 binden fazla üyesiyle faaliyetlerini yürütüyor. Aloparca.com Kurucusu Ebru Özülkü, girişimcilik hikayesini, bugün geldiği noktayı ve gelecek hedeflerini şöyle anlattı:

NASIL BAŞLADIM?
“Ailem uzun yıllardır oto yedek parça işiyle uğraşıyor. Ben de üçüncü kuşak olarak bu işle ilgileniyordum. Niş bir sektörde yapabileceğimin en iyisini yapmak istedim. Bu sektörün içinde doğdum, çocukluğumdan beri masada konuşulan her konu bu sektöre dairdi. O yıllarda bu işi yapmayı kafama koymuştum. ABD’de okuduğum dönemde Amazon ve Ebay’in kurulması kafamda bu işin daha da netleşmesini sağladı. O günden beri bu işi kurma fikri benim için vazgeçilmez bir istek halini aldı. Eğitim hayatım boyunca aklımda hep yedek parça işini teknolojiye dönüştürmek vardı ve bunu 2013 yılında hayata geçirdim.

“ÇOK ZORLANDIK”
İşe ilk olarak yazılım süreciyle başladım. Bu 1 yıl kadar sürdü ve www.aloparca.com ’u yerli yazılımla hayata geçirdim. Bu süreçte ayrıca ürün tedarik konusundaki anlaşmalarımızı ekibimle yaptık. Yıllardır otomotiv yedek parça sektöründe olduğumdan çok iyi bağlantılara sahiptim. Ama buna karşın yine de e-ticaret dediğimizde, insanlar bunu anlamadı ve algılaması uzun zaman aldı. Başta çok zorlandık ama iş ilerledikçe ve ilgi gördükçe çevremizdeki pek çok insan bize bunu nasıl başardığımızı sordu.

BAŞARININ İKİ BOYUTU
Başarmanın iki kısmı var; duygusal ve mantıksal kısım. Duygusal kısımda motivasyonu yüksek tutmak, işi sevmek, doğru sabrı göstermek, yani zamanlama, inanmak, sadakatli olmak, ekibine karşı vicdanlı ve adaletli olmak var. Bu iş, tek başına yapılabilecek bir iş değil. Mantıksal kısımda ise çalışmak, ekip, disiplin, finansman ve bütçeyi doğru yönetmek var. Girişimlerin kapanmasının önemli nedenleri; finansman yetersizliği, zamanlamanın doğru olmaması ve işe yeterince sabrın gösterilmemesi.

“1,5 MİLYON ZİYARETÇİMİZ VAR”
Çok zorluk çektik ama başardık. Bugün www. aloparca.com, Türkiye’nin en fazla tercih edilen yedek parça e-ticaret sitesi oldu. 48 farklı otomobil markası için 245 bin adet orjinal ve yan sanayi yedek parça alternatifi sunuyoruz. Aylık 1,5 milyon ziyaretçi sayımız ve 100 binden fazla üyemiz var. Her ay çağrı merkezimiz 20 bine yakın telefon alıyor.

“BARİYERLER ÇOK FAZLAYDI”
2014 yılında www.aloparca.com’u ilk kurduğumda bu işte bariyerler çok fazlaydı, kimse bu işin bu kadar büyüyeceğini tahmin etmiyordu. Çok büyük zorluklarla karşılaştım. Bir kadının ‘mekanik malzeme, aydınlatma veya kaportadan’ anlaması hayal edilemiyordu. Bu başarıyı tek başıma yakalamadım, çok iyi bir ekibim var. Aynı kişilerle uzun yıllardır çalışıyorum, bunun büyük avantajı var. 6 yıldır aynı kişilerle çalıştığım için bu kişilerin teknik yeterlilikleri ve konularında uzmanlıkları çok gelişti, bu sayede ekibimle birlikte başarıyı yakaladık.

“B2B TOPTAN ALIM PLAFORMU AÇIYORUZ”
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve dijitalde bir iş yapmak gerçekten çok zor ve uzun bir süreç. Yazılım, bizi en çok zorlayan kısım oldu. Ancak ilk günden beri teknolojiye sürekli yatırım yapan bir anlayışa sahibiz. Son teknolojilerle her gün kendimizi yeniliyor ve geliştiriyoruz. Örneğin yakın zaman önce oto yedek parça e-ticaret alanında Türkiye’de ilk olarak Aloparca.com aplikasyon uygulamasını başlattık. Yakında B2B toptan alım satım platformu açıyoruz.

“HER ZAMAN YENİLENMELİ”
Sektörde 1 numara olduğumuzu ziyaretçi sayılarımızdan anladık. Ve bu her geçen gün biraz daha artıyor. Otomobil parçası satan bir e-ticaret sitesi olarak bugün yüzde 40 sabit müşterimiz var ve bu bizim gibi spesifik alanda satış yapan bir site için çok iyi bir rakam. Daha gideceğim çok yolum ve başarmak istediğim çok şey var. İşinizi geleceğe taşımak için her zaman yenilenmeli ve yatırım yapmaya devam etmelisiniz.”

“BAŞARISIZ OLMA LÜKSÜM YOKTU”
“BABAM TEDAVİ GÖRÜYORDU”

“Ya başarısız olursam” dediğim anlar tabii ki oldu. 34 yaşındaydım ve ikinci oğlum daha yeni doğmuştu. Gerekli finansmanı sağlamak için yıllarca çalışıp birikim yapmıştım. Ancak o dönemde babam kanser tedavisi görüyordu. Her zaman doğru zamanı ve koşulları bir arada yakalayamayabiliyorsunuz.

“AİLEM İŞİ YAPMAMI İSTEMİYORDU”
Üçüncü kuşak temsilcisi olsam da ailem bu işi yapmamı istemiyordu. Erkek egemen bir işin kadın tarafından hem de hiç alışılmadık şekilde yapılması çok kabul edilir bir durum değildi. O gün ya bu işi hemen yapıp hayallerimin peşinden gidecektim ya vazgeçecektim. Ama biliyordum ki vazgeçseydim bir daha bu şansı yakalayamayacaktım. Başarısız olma gibi bir lüksüm yoktu.

“PROFESYONEL HAYATTA BİR SÜRE ÇALIŞMALI”
TEŞVİK EDENLER
Bu girişimde beni en çok teşvik eden ve destekleyen eşim ve annem oldu. Onlar başaracağıma her zaman inandı. Ancak yine de belli maaşlarla çalışmış ve çalışabilecek olan bir insanın her zaman çok daha fazla kazanması gerektiğini düşünüyorlardı. Türkiye’de girişimlerin sürdürülebilir olamamasının en önemli nedenlerinden biri genç girişimcilerin hemen bir yatırımcı alıp, para kazanmayı beklemesi oluyor. Böyle örnekler elbette var ama bu tarz girişimlerin bir süre sonra da yok olduğunu görüyoruz.

HAYAL KIRIKLIĞI Özellikle dijitalde olan bir girişim için ilk aşamalarda para kazanmayı beklemek hayal kırıklığı yaratabilir. Yenilmemek ve sabırlı olmak çok önemli. Bir de 35 yaşından sonra girişimci olmuş bir insan olarak fark ettiğim ve bence çok önemli olan bir husus var: Girişimci olmadan önce mutlaka iş deneyimi ve tecrübesi kazanmış olmak gerekiyor. Genç girişimciler çalışan olmadan patron oldukları için çalışanla veya iş disiplini konusunda sıkıntı yaşayabiliyor. Empati kurmakta güçlük çekebiliyorlar. Tavsiyem mutlaka profesyonel hayatta bir süre çalışmaları.

Yorum yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.