Philips Aydınlatma, 2016 yılında Royal Philips’ten ayrılarak bağımsız bir şirket oldu ve ismini de Signify olarak değiştirdi. Bugün 70’ten fazla ülkede 29 bin çalışanıyla faaliyetlerini sürdüren Signify, hayat kalitesini her anlamda artıran dijital aydınlatma yeniliklerine odaklanıyor.
Tarım ilaçlarına ihtiyaç duymayan özellikle kentsel tarıma yönelik özel aydınlatmalar ve COVID-19’a neden olan SARS-CoV-2 virüsünü etkisiz hale getiren UV-C aydınlatma armatürleri şirketin son yenilikçi ürünleri.
Signify, 129 yıldır dünyada, 90 yıldır ise Türkiye’de faaliyet gösteren Philips Aydınlatma’nın yeni adı.
Philips Aydınlatma, 2016 yılında Royal Philips’ten ayrılarak kendi ayakları üzerinde duran bağımsız bir şirket olarak halka arz sürecini gerçekleştirdi, ismini de Mayıs 2018’de Signify olarak değiştirdi.
En büyük markaları olan Philips, Interact, Trulifi ve Color Kinetics de yine Signify bünyesinde yer almaya devam ediyor.
LED ve bağlantılı aydınlatma servis ve sistemleri konusunda açık ara sektör lideri olduklarını belirten Signify Türkiye ve Maghreb Bölge Müdürü Eran Görgen, şirketi aydınlatmanın ötesine taşıma hedefleri olduğunu söylüyor.
“Signify’in aydınlatmanın olumlu etkilerine yönelik anlayışı ve derin teknolojik bilgisi sayesinde, ticari değer yaratan, zengin kullanıcı deneyimi sağlayan ve hayat kalitesini yükselten dijital aydınlatma yenilikleri sunuyoruz” diyor.
Evlerin yanı sıra ofisleri, binaları ve kentsel mekanları da dönüştürmede nesnelerin internetini kullanan şirket, dünya genelinde 70’ten fazla ülkede 29 bin çalışanıyla, Türkiye’de de yaklaşık 90 kişilik ekibiyle faaliyetlerini yürütüyor.
“Biz, insanın bireysel olarak iyi olmasının yanı sıra toplumsal olarak da iyi olmasını önemsiyor ve ışığın olağanüstü potansiyelini ortaya çıkarmak amacıyla çalışıyoruz” diyen Eran Görgen, yaptıları çalışmaları ve yarattıkları değeri de şöyle paylaşıyor:
“HORTICULTURE’I GELİŞTİRDİK”
“Signify çatısında insanların hayatına, sunduğumuz çözümlerle anlam katmaya devam ediyoruz. Günümüzde dünyanın daha fazla aydınlatmaya, daha fazla enerji tasarruflu aydınlatmaya ve daha fazla bağlantılı dijital aydınlatmaya ihtiyacı olduğunu görüyoruz.
Artan refahla birleştiğinde bu durum, özellikle yeni gelişen pazarlarda, aydınlatmaya duyulan ihtiyacın artması anlamına gelecek. Şu an dünyada 50 milyar aydınlatma noktası bulunuyor. Bu sayının 2030 yılında 60 milyar, 2050 yılında ise 70 milyara ulaşması bekleniyor.
Bunun için de “Daha Aydınlık Yaşamlar, Daha iyi Bir Dünya” sürdürülebilirlik programı kapsamında ‘hem dünyayı iyileştirme hem insanların hayatını iyileştirme’ misyonu edindik. Misyonumuz kapsamında geliştirdiğimiz ürünlerimizle de insanların hayatını her alanda iyileştirmek adına çalışmalarımızı ve yatırımlarımızı sürdürüyoruz.
2050 itibarıyla küresel nüfusun 10 milyara ulaşmasıyla yerleşim yerlerinin fazlalaşması söz konusu olacağı için tarım alanlarının azalacağı öngörülüyor.
Signify olarak bitki yetiştiricileri için tarıma yönelik özel aydınlatma sistemi içeren Horticulture’ı geliştirdik. Philips GrowWise kapalı Kentsel Tarım sistemiyle tarımsal üretim fırtınalardan, aşırı yüksek ve düşük sıcaklıklardan, kuraklıktan, mevsimsel değişimlerden ve en önemlisi haşereden etkilenmiyor.
Dolayısıyla tarım ilaçlarına ihtiyaç kalmıyor. Ürünleri yetiştirmek ve yıkamak için çok az miktarda su gerekiyor. Aynı şekilde kullanılan gübre oranı da iyice azalıyor. Benzer bir sistemi Türkiye’de ilk kez ‘Ek Biç Ye İç’ restoranında yeşillik yetiştirilmesinde kullanıyoruz.
Yerel gıda üretimine imkân tanıyan, gıda kilometresini ve atıkları azaltan bu yöntemle Türkiye’de kentsel tarımın daha da geliştirilmesi için Philips Türkiye olarak projelere açığız. Bunun gibi daha birçok ürünümüzle sürdürülebilir dünyaya katkı sağlamaya devam ediyoruz.
VİRÜSÜ ETKİSİZLEŞTİREN IŞIK
COVID-19 sürecinde misyonumuzdan yola çıkarak insanların hayatlarını iyileştirmek için ön plana çıkardığımız UV-C ürünümüzü ön plana çıkardık. Ürünümüz özelinde ABD’de bulunan Boston Üniversitesi Ulusal Yeni Görülen Bulaşıcı Hastalıklar Laboratuvarları’ndan Signify’ın UV-C ışık kaynaklarının COVID-19’a neden olan SARS-CoV-2 virüsünü etkisiz hale getirdiğini doğrulayan bir araştırma yayınladı.
UV-C aydınlatma armatürleri; hava, yüzey ve eşya dezenfeksiyonu için özel olarak geliştirildi. Virüssüz ortamlar sağlayan ofisler, okullar, spor salonları, mağaza, depo ve toplu taşıma gibi pek çok farklı alanda kullanım için uygun bir ürün.
Kurumların operasyonlarını sürdürme ve güvenli ortamda hizmet verme yollarını araştırdığı bu dönemde, korona virüsle mücadeleye yardımcı olacak yegane ürün özelliği taşıyor. Signify’ın yeni UV-C ürün grubunda çok çeşitli profesyonel uygulamalara yönelik lambalar ve kabinler yer alıyor.
Ürünler arasında ofislerde, okullarda ve tuvaletlerde derin yüzey dezenfeksiyonu için ideal bir çözüm olan UV-C armatürleri yer alıyor. Bu ürünlere sadece insansız ve hayvansız ortamlarda kullanımı garanti etmek üzere sensörler ve kontrol mekanizmaları eklendi.
MOBİL UV-C ARMATÜRLER
Bunların dışında, otel odasına taşınabilen veya otobüs ve tren gibi toplu taşıma araçlarındaki yüzeylerin dezenfeksiyonunda kullanılabilen ayaklı mobil UV-C armatürler yer alıyor. Özellikle içinde olduğumuz iç turizmin canlandığı bu dönemde önemli bir araç olduğunu düşünüyoruz. Yine aynı şekilde okula dönüş sürecinde okulları daha güvenli hale getirmek için kullanılabilir.
Burada Signify UV-C ışık kaynağının Boston Üniversitesi tarafından etkinliğinin tescillenmiş olması çok önemi. Yeni normal süreçte güvenilir bir kaynak tarafından onaylanmış bir ürünle, otellerin, okulların, iş yerlerinin ve hatta perakende mağazalarının dezenfekte edilmesi ve bunun tüketiciye anlatılması faydalı olacaktır.
Örneğin bu konuda Amerika’da faaliyet gösteren dev bir perakende şirketi, alışveriş arabası dezenfeksiyonu için pilot UV-C tüneli uygulamasını başlattı. Mağazalarda ise kabinde denenen kıyafetlerin, iade edilen ürünlerin, gözlüklerin dezenfeksiyonu için ideal çözüm olarak öne çıkıyor.
Diğer bazı ülkelerde ise otel odalarında ve özellikle bagajların otele girişi sırasında UV-C ürününün kullanıldığını görüyoruz. UV-C ışık kaynakları aynı zamanda ofislerde ve belediye binalarında ziyaretçi kartlarının, telefonların, çantaların, dizüstü bilgisayarların ve cüzdanların dezenfeksiyonunda kullanılabiliyor.”
“PORTFÖYÜ TAMAMLADIK”
Virüsle mücadele döneminde Signify kapasitesini artırarak ve UV-C portföyünü genişleterek yeni normale alışmaya çalışan dünyada insanların güvende kalmalarına katkıda bulunuyor. Bu doğrultuda UV-C ürün ailesini genişleterek 12 adet farklı alanda kullanılabilecek ürün piyasaya sunacağız.
UV-C ışık kaynağı üretim tesisini bu yıl 8 katına çıkarmayı hedefliyoruz. Signify olarak geçtiğimiz günlerde UV-C dezenfeksiyon çözümlerinde engin bir uzmanlığa sahip olan Hollanda merkezli Germicidal Lamps & Applications (GLA) adlı şirketin hisselerini satın alarak portföyümüzü tamamladık.
“LİDERLİĞİ DEVAM ETTİRECEĞİZ”
İki şirketin anlaşmasıyla, GLA’nın UV-C üst hava dezenfeksiyon portföyünün yanı sıra derin uygulama bilgisinden de faydalanıyor olacağız. Signify, 35 yıldan uzun bir süredir UV teknolojisine öncülük ediyor ve bu konuda başarısı kanıtlanmış bir geçmişe sahip.
Dolayısıyla bu alandaki tecrübemizi bu süreçte çok faydalı bir alanda kullanarak toplumlara yarar sağlamak için çalışıyoruz. Signify olarak, 2020 yılında da hem büyümeye hem var olduğumuz tüm alanlardaki liderliğimize devam etmeyi hedefliyoruz.
0 yorum