Global bir e-ticaret modeli yaratacağız

2022 yılında tüm dünyada hızlı tüketim alanındaki e-ticaretin 400 milyar doları aşması ve toplam hızlı tüketim pazarından yüzde 10 pay alması bekleniyor. Evyap da bu pazarda daha güçlü şekilde yerini almak için çalışmalarını hızlandırdı. Evyap Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Evyap, sürdürülebilir bir global e-ticaret modeli yaratmak adına çalıştıklarını söylüyor.

Evyap Türkiye’nin en köklü ve başarılı hızlı tüketim ürünleri şirketlerinden biri… 1927 yılında Erzurum’da kurulan şirket, bugün üçüncü kuşakla birlikte önemli bir dönüşüm yaşıyor. Bu dönüşümün en önemli ayaklarından biri de teknoloji ve e-ticaret. Evyap Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Evyap’ın girişimleriyle şirket bundan tam bir yıl önce Evyapshop.com ile e-ticaret platformunu oluşturdu.

Bu platform üzerinden 500’den fazla ürünü tüketicilerine sunduklarını belirten Ömer Evyap, kısa zamanda aldıkları yoldan memnun. “Evyap olarak e-ticaretin kuvvetli olduğu ülkelerde başarı hikayesi yazmak istiyoruz” diyor.

Evyap Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Evyap ile şirketin yenilikçilik yaklaşımını, son dönem yaşadıkları önemli değişimleri ve hedeflerini konuştuk:

Evyap için teknolojinin önemi nedir?

Türkiye’nin ilk 100 sanayi şirketinden biri olarak yaptığımız işte teknolojiden faydalanmamamız zaten söz konusu değil. Dijital dönüşüm, ekonomik sürdürülebilirliğimiz için en önemli araçlardan bir tanesi.

Özellikle son yıllarda dijital dönüşümün girmediği bir alandan bahsetmemiz neredeyse olanaksız. Dijitalleşme sayesinde, ekiplerin performansının arttığını, teknolojik altyapımızın iyileştiğini, değer katmayan işlerin azaldığını, farklı iş birimlerimiz arasında standardizasyonun ve iş birliğinin sağlandığını ve bizi daha rekabetçi yapacak sonuçlar aldığımızı memnuniyetle takip ediyoruz.

Dijital dönüşümün kazandırdığı çeviklik ve yalınlık sayesinde pandemi sürecinde artan talebe ve dünyada oluşan yeni hijyenik ihtiyaçlara hızlıca cevap verebildik, farklı ülke ve pazarlara ulaşmaya başladık.

Örneğin, 2019 yılında değişen müşteri ihtiyaçlarına cevap verebilmek için e-ticaret alanına yatırım yapmıştık. 2020 yılında yaşadığımız zorunlu dönüşümün de etkisiyle bu iş modelinde kısa sürede kendi sektörümüzün lider oyunculardan biri haline geldik.

Kısa sürede geldiğimiz nokta bizim için de heyecan verici. Doğrudan nihai tüketiciye eriştiğimiz bu iş modelinin Evyap’a değişen müşteri ihtiyaçları ve davranışlarını çok daha hızlı anlama ve aksiyon alma konularında katkıları oldu.

Evyapshop’un performansını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Kasım 2019’da kendi online mecramız www.evyapshop. com’u hizmete açtık. Kısa bir sürede 500 bin üyeye yaklaşan Evyapshop.com’un toplam aylık trafiği de bu süre zarfında 750 bine ulaştı. www.evyapshop.comda tüm ürün kategorilerimizden 500den fazla ürünü bir arada tüketicilerimize sunuyoruz. Şu anda, ürünlerimizin satılabileceği nerdeyse her online platformda varız.

Başta sabun ve kolonya olmak üzere kişisel temizlik ve hijyen ürünlerine talebin arttığı pandemi sürecinde, toplumumuzun ihtiyaçlarını karşılayabilmek adına tüm satış kanallarımız gibi online satış kanallarımızı da aktif şekilde kullandık ve ürünlerimizi tüketicilerimize ulaştırmak için yoğun bir çaba sarf ettik ve karşılığını da aldık diyebilirim.

Ürünlerinizi online platformda da uluslararası pazarlara açtınız… Bu nasıl gerçekleşti?

Bu gelişmelerin ardından uluslararası pazarlara açılma kararı aldık. Dünyanın en önemli platformlarından olan Amazon Amerika’da Arko Nem, Arko Men, Duru ve Evy Baby markalı ürünler satışa açıldı ve yepyeni bir pazara 4 markayla giriş yapılmış oldu.

Başlangıçta 27 çeşit ürünle ilerlenen Amazon Amerika hesabımızda çok yakında ürün çeşitliliğimizi 60’ın üzerine çıkaracağız. Yanı sıra, e-ticaretin olgunluk seviyesi ve belki de en yüksek pazarı olan Uzak Doğu pazarında da gelişmeler heyecan verici.

Bu yılın nisan ayında Çin Tmall platformunda Arko Nem markasıyla satışa başladık. Pazara özel seçilen 3 çeşidimizle güzel bir başlangıç yaptıktan hemen sonra, pandemi sebebiyle artan talep üzerine hızlıca 16 çeşitten oluşan Activex portföyü de platformda yer aldı.

Satış hızı ve talepten oldukça memnunuz. Ürün portföyümüzü 2021’in ikinci yarısında genişletmek üzere adımlar atıyoruz. Ayrıca, Malezya’daki üretim gücünün de katkısıyla, temmuz ayında Shoppee & Lazada online platformuna 9 çeşitle girdik.

Ekim ayı itibarıyla gelen yüksek talebi karşılayabilmek adına ürün çeşidimizi 50’ye çıkardık. Duru, Arko Men, Arko Nem & Activex markalarımızın Malezya e-ticaret pazarındaki payı giderek artıyor. Özellikle Activex ıslak havlu en çok talep gören ürünlerden.

Ürünlerimizi e-ticaret platformlarında ulaşılabilir hale getirirken aynı zamanda dijital pazarlama ayağında da oldukça yoğun çalışıyoruz. Facebook, Instagram, Weibo, Tiktok, Redbook gibi platformlarda yaptığımız iletişimlerle marka bilinirliğini ve sadakatini artırmayı hedefliyoruz.

Aynı zamanda Facebook ve Instagram üzerinden de Activex, Duru ve Arko Men markalarına özel yaratılan mağazalarla satış yapıyoruz. Özellikle Uzak Doğu pazarında yükselen trend olan KOL (Key Opinion Leader) canlı yayınlarıyla ürün satışına yönlendirme yapıyoruz. Bu çalışmaların iş sonuçlarına olumlu yansımasından oldukça memnunuz.

“AVRUPA’DA ONLINEDAN SATIŞ YAPMAYI HEDEFLİYORUZ”

“BAŞARI HİKAYESİ YAZMAK İSTİYORUZ”
2022 yılında tüm dünyada hızlı tüketim alanındaki e-ticaretin 400 milyar doları aşması ve toplam hızlı tüketim pazarından yüzde 10 pay alması bekleniyor. Biz de bu dünyada sürekli geliştirmeler yapan ve sürdürülebilir bir global e-ticaret modeli yaratmak adına çalışmalarımızı hızlandırdık. Evyap olarak e-ticaretin kuvvetli olduğu ülkelerde başarı hikayesi yazmak istiyoruz.

“BAŞARILI OLDUĞUMUZ ÜLKELER”
Başarılı olduğumuz ülkelerden Rusya ve Ukrayna’da Türkiye’deki benzer yapıyı kurmayı hedefliyoruz. Ayrıca, planlarımız arasında Ebay, Walmart ve Amazon Avrupa’da yer almak da var. Yakın gelecekte Avrupa pazarında da online kanallar üzerinden satış yapmayı hedefliyoruz.

Yorum yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.