1.Proje
“MUTLU YAŞ ALMAYI SAĞLIYORUZ”
Geçtiğimiz eylül ayında kurulan yedi70, orta yaş ve üzeri bireylerin mutlu yaş almalarını sağlamayı hedefliyor. Ortaklarından Berk Yılmaz, “Orta yaş ve üzeri bireylerin sosyal yönlerini geliştirmeleri için bir platform sunuyoruz” diyor.
Yedi 70, iyi bir yaş alma platformu. Ali Murat Ceylan, Berk Yılmaz ve Fatih Mustafa Çelebi tarafından kurulan platformun iki önemli amacı var. İlki, yaşam süresinin aktif, sağlıklı ve mutlu uzamasına katkıda bulunmak. İkincisi ise iyi yaş alma konusunda farkındalık yaratmak. yedi70 içerisinde yer alan bütün ürün ve servislerin iyi yaş almaya hizmet ettiğini söyleyen 24 yaşındaki kurucu ortaklardan Berk Yılmaz, üniversite arkadaşı Mustafa Çelebi’yle son bir yıldır dünyada yaşanan demografik değişimin getirdiği sonuçları pozitife çevirmek ve orta yaş ve üzeri bireylerin hayat kalitesini artırmak için çalıştıklarını belirtiyor. London School of Economics’te girişimcilik eğitimi alan aynı zamanda Koç Üniversitesi Girişimcilik Kulübü’nün eski başkanlarından olan Yılmaz, yedi70’i ve hedeflerini şöyle anlatıyor:
“PAZARI ARAŞTIRDIK”
“24 yaşındayım. Koç Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nü geçen yıl bitirdim. Üniversite hayatımın bitmesiyle üniversite arkadaşım ve o sıralarda okul konsey başkanı olan Fatih Mustafa Çelebi’yle beraber iş fikrini geliştirdiğimiz yedi70’in kurulum kararını aldık ve bir yıldır dünyada yaşanan demografik değişimin getirdiği sonuçları pozitife çevirmek orta yaş ve üzeri bireylerin hayat kalitesini artırmak için çalışıyoruz. İş fikrinden çok pazarı anlamakla işe başladık. Fatih’in babaannesinin kaybından sonra yaş almayla ilgili yaptığı araştırmalar ve duyduğu hassasiyet, benim kendi aileme hissettiğim dikkat ve alakayla birleşince, ‘yaş alma’ konusunda araştırmalar yapmaya hız verdik. Bu konuda çok önemli istatistiklerle karşılaştık. Dünyada artan yaş ortalamaları yeni dönemde çok önemli bir kitleyi ortaya çıkarıyor.
Şirket adı: yedi70
Girişimciler: Ali Murat Ceylan, Berk Yılmaz, Fatih Mustafa Çelebi
Marka: yedi70
Kuruluş tarihi: Eylül 2015
Sektörü: Sağlık ve teknoloji
Faaliyet alanı: Orta ve üstü yaş için teknoloji çözümleri
Melek yatırımcı: Var
Sermaye ihtiyacı: Yok
“MOBİLLE BAŞLADIK”
Artık bireyler hala enerjik hissettikleri, güçlü oldukları, sağlıklı ve uzun yaşam için adım atmak istedikleri bir ikinci dönem yaşıyor ve bu dönemlerin iyi yönetilmesi gerekiyor. İyi yönetilmediği zaman orta yaş ve üzeri kitleyi psikolojik ve bedensel sağlık sorunları bekliyor. yedi70 de bu konuda hizmet veren bir iyi yaş alma platformu. Biz orta yaş ve üzeri bireylerin daha sağlıklı ve mutlu yaş alırken sosyal yönlerini geliştirmeleri için bir platform sunarak, uzun yaşam için dikkat edilmesi gereken konularda yönlendirme sağlıyoruz. Bu platform hedef kitlemizin fiziksel hareket, mental sağlık ve beslenme konularında kişisel yönlendirmelere ulaşabileceği sosyal bir uygulama. Bunu şu an mobil olarak yapıyoruz ancak yakın zamanda web versiyonumuz da yayında olacak. Şu anda da önceki modellerimizden edindiğimiz önemli sayıda üyeye son ürünümüzü sunmak üzereyiz.
“FARKLI YATIRIMLARIMIZ OLACAK”
Anonim şirket kurduğumuz için 50 bin TL’lik bir sermayeyle yola çıktık. Şu anda öğrendiklerimizi hayata geçirdiğimiz uygulamamızı çıkarma arifesindeyiz. Bizim yedi70’te amacımız, uzayan yaşamın daha iyi yönetilmesine katkıda bulunurken bireylerin sağlıklı geçen yıllarının süresini artırmalarına destek olmak. Bireylerin kendi hayat standartlarını birçok açıdan takip ve kontrol etmeleri için farklı yatırımlar üzerinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”
2.Proje
“YABANCI VERSİYONUNU ÇIKARACAĞIZ”
PayPad, kısa sürede hızlı büyüdü. PayPad’in bir yılda 4 AVM ve 16 işletmede kullanılmaya başlandığını söyleyen kurucusu Veysel Berk, “PayPad’in yabancı versiyonlarını çıkarıp yurtdışında da kullanılmasını sağlayacağız” diyor.
PayPad, fintek alanında faaliyet gösteren bir teknoloji şirketi. Daha önce Amerika’da Silikon Vadisi’nde gerçekleştirdiği başarılı işlerle adını duyuran Veysel Berk tarafından kuruldu. Boğaziçi Üniversitesi’nin ardından Berkeley’de doktora yapan ve ABD’nin eski Enerji Bakanı Steven Chu ile kansere çözüm bulacak mikroskobu geliştiren Berk, Türkiye’ye döndükten sonra Evebirilazım ve Çaycı’yı kurdu. Berk, geçen yıl da bulut tabanlı, akıllı bir mobil satış ve ödeme sistemi olan PayPad ile karşımıza çıktı. Türkiye’ye döndükten sonra 3 start up kurduğunu, bunlardan bugün PayPad ve Çaycı’nın aktif olduğunu belirten Berk, PayPad’i kurma fikrinin Çaycı şubelerinde yaşadığı sıkıntı üzerine geliştiğini belirtiyor. PayPad’in yabancı versiyonlarını yapıp yurtdışında da kullanılmasını sağlayacağını söyleyen Berk, yeni start up’ını ve hedeflerini şöyle anlatıyor:
“3’TE 2’Sİ BAŞARILI OLDU”
Türkiye’ye döndükten sonra Evebirilazım, Çaycı ve PayPad olmak üzere 3 start up kurdum. Çaycı ve PayPad aktif olarak devam ediyor. Evebirilazım’ı operasyon yönetimi ve büyüme hacmi bakımından diğer iki şirketimden daha yavaş olduğu için bir süreliğine durdurma kararı aldım. PayPad’in hayata geçmesiyse Çaycı şubelerinde yaşadığımız bir sorunla oldu. Çaycı şubelerinde satışları ve kazancımızı artırmak için çalışırken akıllı satış sistemi geliştirdik. Bu akıllı satış sistemiyle aynı mağazada ciromuz 8 ay gibi kısa bir sürede yüzde 258 arttı. Bunu gören diğer işletmeler de sistemi kullanmak isteyince onlara da bu sistemi açtık. Talepler çok artınca anladık ki herkesin benzer sorunları var. O zaman bu akıllı sistemi bir ürün haline getirip PayPad’i kurduk. Daha ürünün lansmanını yeni yapmamıza rağmen 4 AVM’de ve 16 işletmede kullanılmaya başlandı.
Şirket adı:Garaj2 Teknoloji
Girişimci: Veysel Berk
Marka: PayPad
Kuruluş tarihi:2015
Sektörü: Teknoloji
Faaliyet alanı: Fintek
Melek yatırımcı: Var
Sermaye ihtiyacı: Yok
“KÂRLILIĞI ARTIRIYOR”
PayPad’in üzerinden bugün 10 milyon TL geçiyor. Aynı zamanda işletmelere sağladığı akıllı satış tavsiyeleri ve yöntemleri sayesinde işletmenin anlık olarak daha kârlı ürünleri satmasını sağlayarak işletmenin büyümesine de katkı sağlıyor. Hedef kitlemiz, perakende sektöründeki restoranlar, mağazalar ve küçük KOBİ’ler. Geçtiğimiz ocak ayında büyük bir yatırım aldık. Yatırımcılarımız arasında M. Serdar Kuzuloğlu, Melih Ödemiş, Tahsin Öztiryaki, Vedat Sadioğlu, Aydın Yurdum gibi teknoloji, sanayi ve gayrimenkul dünyasının dev isimleri yer alıyor.
“2021’E KADAR YENİ PROJE YOK”
2021’e kadar yeni bir proje gerçekleştirmeyeceğiz. Şu an en büyük hedefimiz, Çaycı’nın ve PayPad’in 5 yıl içerisinde Türkiye’den çıkan ilk unicorn (Değeri 1 milyar doları geçen girişim) şirketler olmasını sağlamak. Önümüzdeki ay her iki projeye de çok büyük isimlerden yeni yatırımlar alacağız. PayPad, sahip olduğu benzersiz özelliklerle sadece Türkiye’de değil dünyada da ticareti değiştirmeyi hedefliyor. Bir sonraki adım yurtdışı ofislerinin kurularak pazarlama ve satış operasyonlarının başlatılması olacak. Ekim ayında PayPad’in İngilizce ve Almanca versiyonları Berlin, Londra ve San Francisco Silikon Vadisi’nde satış ofisleri kurularak kullanıma sunulacak.”
3.Proje
“ANADOLU’YA AÇILACAĞIZ”
Plaza Cubes, start up’lara ayda 400 TL’ye ofis sahibi olma imkanı sağlıyor. Ofis sayısını artırıp Anadolu şehirlerine yayılmak istediklerini söyleyen Süleyman Çoruh, “Yapacağımız yeni yatırımlarla toplam alanımızı 33 bin metrekareye çıkaracağız” diyor.
Plaza Cubes, Türkiye’nin ilk yerli hazır ofis markalarından biri. Sanal ofis hizmeti de veren şirketin kurucuları Selim Levi ve Süleyman Çoruh, tekstil kökenli iki girişimci. Selim Levi Panço’nun veliahdı, Süleyman Çoruh ise uzun yıllar uluslararası tekstil şirketlerinin Türkiye satın almalarını yöneten bir isim. Tekstilde gelecek göremeyerek emlak sektörüne yönelen iki ortak ilk olarak konut sektörüne girdi. Cihangir’de tarihi ev satın alıp restore ettirip sattılar. Daha sonra iş dünyasına ilgi duyup Türkiye’nin ilk yerli hazır ofis kiralama markası Plaza Cubes’ü kuran ortaklardan Selim Çoruh, bugün ağırlıklı BT çalışanları olmak üzere ofislerinde 1.300 kişinin çalıştığını belirtiyor. Hedeflerinin Anadolu şehirlerinde ofis açmak olduğunu belirten Çoruh, Plaza Cubes’ün kuruluş hikayesini şöyle anlatıyor:
“YATIRIM ALMADIK”
İkimiz de tekstil kökenliyiz. Selim aile şirketi Panço’da bense yabancı tekstil şirketlerinde profesyonel yönetici olarak çalışıyordum. Bir tesadüf sonucu tanıştık ve ortak olduk. Tekstilde hayal ettiğimiz geleceği göremeyerek, o dönem iyice hareketlenen emlak sektörüne adım attık. Önceleri özellikle Cihangir ve çevresindeki kötü durumda olan tarihi yapıları satın alarak elden geçiriyor, gerekli tadilatları yaptıktan sonra satıyorduk. Bir noktadan sonra iş dünyası hedefimize girdi. Yurtdışında sıkça görülen hazır ofis kiralama modelini Türkiye’de hayata geçiren ilk yerli şirket olarak 2006 yılında Plaza Cubes’ü kurduk. 250 bin dolar sermayeyle yola çıktık. Finansman ihtiyacımızı özsermayemizle karşıladık. Yatırım almadık.
Şirket adı:Plaza Cubes
Girişimciler: Süleyman Çoruh Selim Levi
Marka: Plaza Cubes
Kuruluş tarihi: 2006
Sektörü: Ofis pazarı
Faaliyet alanı: Hazır ofis, sanal ofis
Melek yatırımcı: Yok
Sermaye ihtiyacı: Yok
AYDA 400 TL’YE OFİS
Yerli ve yabancı şirketlerin ihtiyaçlarına yönelik olarak oluşturduğumuz sistemle ilk ofisimizi Sun Plaza’da açtık. Bugün 9 lokasyondaki ofislerimiz saatlik, günlük ve aylık olarak kiralanabiliyor. Hizmetlerimizden çoğunluğunu BT, bilişim, danışmanlık şirketleriyle etkinlik ajansları ve girişimcilerin oluşturduğu 1.300’e yakın kişi faydalanıyor. Hazır ofis, sanal ofis, toplantı odaları ve workplace olmak üzere 4 ana ürünümüz var. Hazır ofis genellikle büyük kurumsal şirketler tarafından tercih ediliyor. Sanal ofis ise esnek zamanlı ofis hizmeti sağlıyor. Ayda 400-500 TL’lik bir masrafla sanal ofis sahibi olunabiliyor. Workplace ise hazır ofise ihtiyacı olmayan ancak sanal ofisten de fazlasını isteyenler tarafından tercih ediliyor. Çalışanların kendilerine ait ve 7/24 kullanabilen masaları ve dolapları bulunuyor.
“HEDEFİMİZ YÜZDE 30 BÜYÜME”
2010’da büyük bir ivme yakaladık. Plaza sayısındaki artış, farklı sektörlerdeki yatırımların sayıca artması, ülkeye giren yabancı markalar ve start up’lar hazır ofise olan talebi artırdı. Şirketler de hazır ofiste çalıştıklarında, bağımsız bir ofiste çalışmaya göre aylık masraflarını yüzde 45 oranında azalttıklarını gördü. Bugün toplam 12 bin metrekarelik ofis alanını yönetiyoruz. Bu yılın sonunda yüzde 30 büyüme hedefliyoruz. Hedefimiz ürünlerimizi zenginleştirmek ve daha büyük metrekarelerde olmak. 5 yılda İzmir, Bursa ve Antalya’da yapacağımız yatırımlarla toplam alanımızı 33 bin metrekareye çıkarmayı hedefliyoruz.”
4.Proje
“BULUŞMA NOKTASI OLACAĞIZ”
Evcil hayvan sosyal ağı Moofio’nun kurucu ortaklarından Can Aksoy, “Hayvansever herkes için buluşma noktası olmayı hedefliyoruz. En büyük hedefimiz, Türkiye’den dünya çapında bir sosyal medya markası çıkarmak” diyor.
Moofio, evcil hayvan sosyal ağı. Moofio sayesinde artık evcil hayvanlarınızın bile kendilerine ait sosyal medya hesapları olabiliyor. 2,5 yıl önce kurulan start up’ın 3 ortağı Can Aksoy, Tuğrul Çetintaş ve Efe Demirbağ lise arkadaşları. Üniversiteyi Bilkent Üniversitesi’nde okuyan ortaklar, mezun olduktan sonra bir dönem profesyonel olarak çalıştı. 3 yıl önce de internet üzerinden yapılabilecek yenilikçi iş fikirlerini araştırırken evcil hayvan sosyal ağı fikrini bulup Moofio’yu kurdular. Moofio’nun kurucu ortağı ve CMO’su Can Aksoy, “Evcil hayvan sahibi olmamızın etkisiyle bu alanda hayvan sahiplerinin birbirleriyle sosyalleşmelerini, birbirlerine yardım etmelerini sağlayacak bir platform olmadığını gördük ve bu alanda işimizi kurmaya karar verdik” diyor. Aksoy, iki yıl önce kurdukları şirketlerini ve hedeflerini şöyle anlatıyor:
“PAZARDAKİ AÇIĞI GÖRDÜK”
“3 ortağız ve lise dönemlerine dayanan bir dostluğumuz var. Sık sık bir araya gelip yeni iş fikirleri üzerine konuşmalar yapardık. 3 yıl önce birlikte yenilikçi bir fikir olarak ne yapabileceğimize kafa yormaya başladık. Bu dönemde ben GNC Türkiye’de kurumsal pazarlama ve sponsorluklar sorumlusuydum. Efe, Hürriyet İnternet Grubu’nda Bumerang ve Bumads girişimlerinde ürün müdürü, Tuğrul ise MNG Holding’e bağlı MNG Technic şirketinde genel müdür yardımcısı pozisyonundaydı. Evcil hayvan sahibi olmamızın etkisiyle bu alanda hayvan sahiplerinin ihtiyaçlarını karşılayacak ve onların birbirleriyle hem sosyalleşmelerini hem birbirlerine yardım etmelerini sağlayacak bir platform olmadığını gördük.
Şirket adı: Moofio İnteraktif Medya A.Ş
Girişimciler: Can Aksoy, Efe Demirbağ, Tuğrul Çetintaş
Marka: Moofio
Kuruluş tarihi: Ocak 2014
Sektörü: Mobil uygulama
Faaliyet alanı: Evcil hayvan sosyal ağı
Melek yatırımcı: Yok
Sermaye ihtiyacı: Var
“ÜCRETSİZ İNDİRİLİYOR”
İlk etapta, Moofio için geniş çaplı bir iş planı çıkardık, sonrasında Efe ve ben işlerimizden ayrılarak zamanımızın tamamını Moofio’ya ayırdık. Yaptığımız ilk şey doğru ekibi kurmak oldu. Bizim dışımızda yazılım, tasarım ve metin yazarından oluşan dinamik bir ekip oluşturduk. Tuğrul ise bize olan katkılarını işi haricindeki sürelerde yerine getirdi ve getirmeye devam ediyor. Bundan sonra hedefimiz, Türkiye’nin evcil hayvanlar ve sahipleri için geliştirilmiş en kapsamlı mobil sosyal ağı olmak. App Store’dan ücretsiz olarak indirilebilen uygulamamızla artık evcil hayvanların da kendilerine ait sosyal medya hesapları olabilecek. Uygulamamızda sahiplendirme, eş bulma, kayıp hayvan ilanı, misafir ev bulma gibi evcil hayvanlar ve sahiplerinin hayatlarını kolaylaştırmayı amaçlayan fonksiyonlar da bulunuyor.
“E-TİCARET PLATFORMU DA OLACAK”
Moofio tamamen şirket ortaklarının birikimleriyle finanse edildi. Ancak kısa vadede Moofio’yu daha geniş kitlelere ulaştırmamıza yardımcı olacak bir melek yatırımcıdan destek almayı arzuluyoruz. Hayvan sahibi veya hayvansever herkese ulaşabilmek istiyoruz. Orta vadede hedefimiz, evcil hayvanların ihtiyaçlarına yönelik ürünlerin de bulunduğu bir e-ticaret platformunu uygulamamıza entegre etmek. En büyük hedefimizse Türkiye’den dünya çapında bir sosyal medya markası çıkarmak. Tüm çalışmalarımız bu yönde devam ediyor. Android versiyonumuzla birlikte daha geniş kitlelere ulaşmayı planlıyoruz.”
5.Proje
“İNOVASYONU KOLAYLAŞTIRIYORUZ”
Liderlervadisi.com, AR-GE ve inovasyon yapmak isteyenlerin işini kolaylaştırmayı hedefliyor. Yeni bir yazılım üzerinde çalıştıklarını söyleyen kurucu ortak Metin Uçucu, “Leadersvalley.com markasıyla küresel bir platforma dönüşmeyi hedefliyoruz” diyor.
Liderlervadisi.com, bir inovasyon ekosistemi. Gıda alanında inovasyon yapmak isterken karşılarına çıkan bariyerler nedeniyle projelerinden vazgeçmek zorunda kalan Metin Uçucu ve Süleyman Pekmez tarafından kuruldu. İki ortak, kendilerinin yaşadıklarını başkaları yaşamasın diye inovasyon yapmak isteyenlerin hayatlarını kolaylaştırmayı hedef edindi. Şimdi kurdukları platformla inovasyon yapmak isteyenlere fikir sürecinden itibaren finansal kaynak, uzman ve danışman kaynağı sunuyorlar. Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı’nın (TTGV) düzenlediği Dr. Fikret Yücel Yarışması’nda Birincilik Ödülü’ne layık görülen Liderlervadisi.com’u kurucularından Metin Uçucu, girişimi şöyle anlatıyor:
FİKİR NASIL GELİŞTİ?
“2 yıl önce gelişen iş fikrimiz, AR-GE ve inovasyon sürecinde karşılaştığımız bariyerlerin bir öyküsü. Ortağım Süleyman Pekmez’le gıda alanında teknolojik bir çözüm gerektiren projemizi hayata geçirmek için üniversitelerde AR-GE çalışması için destek aradık. Ancak üniversiteler sanayiden gelecek talepleri yanıtlayacak yapılanmalara ve araçlara sahip değildi. Projemizin teknolojik problemlerini çözemediğimiz için şimdilik rafa kaldırdık. Ancak inovasyon yolunda karşımıza çıkan bariyerler nedeniyle bir inovasyon ekosistemi olan Liderlervadisi.com’u kurmaya karar verdik. Amacımız yaşadığımız tecrübeleri başkalarının yaşamamasını sağlamak.
Şirket adı: İnovasist A.Ş.
Marka:Liderlervadisi.com
Girişimciler: Süleyman Pekmez, Metin Uçucu
Kuruluş tarihi: Ocak 2014
Sektörü: Web yazılım teknolojileri
Faaliyet alanı: Yazılım, danışmanlık
Melek yatırımcı: Yok.
Sermaye ihtiyacı: Var
“BARİYERLERİ KALDIRIYORUZ”
Girişimcilerin ve KOBİ’lerin en temel kaynak gereksinimi finansman ve nitelikli insan kaynağı. Biz de bu kaynaklara erişimi kolaylaştırmayı temel aldık. Liderlervadisi.com Türkiye’deki tüm hibe, teşvik, kredi, yatırım sermayesi ve kuluçka merkezi gibi destekleri bir arada bulabileceğiniz tek adres konumunda. Bugüne kadar 664 farklı finansal destek programına yer verdik. Kullanıcılarımız kendilerine uygun seçenekleri işaretleyerek birkaç dakika içinde kendilerine uygun tüm destekleri bulabiliyor, hatta diğerleriyle karşılaştırabiliyor. Nitelikli insan kaynağı konusunda şu an Türkiye’deki en geniş ağa sahibiz. Ücretsiz olarak AR-GE, inovasyon, girişimcilik, teknoloji gibi alanlardan akademi ve iş dünyasından 10 bini aşkın profesyonele Liderlervadisi. com’dan çok hızlı ulaşılabiliyor.
“YENİ YAZILIM HAZIRLIYORUZ”
1,5 yılda AR-GE ve inovasyon dünyasından 11 bini aşkın platform kullanıcısına ulaştık. Şu anda finansman bulma sorununa yönelik yeni bir yazılım üzerinde çalışıyoruz. Yeni yazılım uygulamamız fonlar uygulamasıyla entegre çalışacak. Kullanıcı kendisine uygun finansal desteği belirledikten sonra bu yeni uygulamamızla proje başvurusunu kolayca hazırlayabilecek. İsterse bir kamu kurumundan hibe ya da teşvik alabilecek ya da melek yatırımcılara başvuru yapabilecek. Üzerinde 2,5 yıldır çalıştığımız Liderlervadisi.com’un dünyada da bir benzeri yok. Platformun kısa ve orta vadede Türkiye’de bilinirliğini ve kullanımını artırmayı hedefliyoruz. Uzun vadede platformdaki uygulamaları zenginleştirmeyi ve Leadersvalley.com markasıyla küresel bir platforma dönüştürmeyi hedefliyoruz.”
0 yorum