Pandemi sürecini iş dünyasının önemli liderlerinin gözünden görmek ve değerlendirmek için Türkiye’nin önde gelen şirketlerinden İş Bankası, Anadolu Efes ve Otokoç Otomotiv’in vizyoner yöneticileriyle sohbet ettim; kazanımları ise aşağıda özetledim.
İhsan ELGİN
[email protected]
Pandemi süreciyle birlikte herkes dünyanın nasıl değişeceğini ve buna nasıl tepki verilmesi gerektiğini konuşuyor. Herkesin gözden kaçırdığı ortak noktaysa değişim ne bugün ne pandemiyle başlamadı. İş hayatını derinden etkileyen bu süreci anlamak için krizden ciddi anlamda etkilenen liderlerin tepkilerini incelemek ve çözümü kendi özelimizde özgünleştirmemiz gerekli.
Pandemi sürecini iş dünyasının önemli liderlerinin gözünden görmek ve değerlendirmek için Türkiye’nin önde gelen şirketlerinden İş Bankası, Anadolu Efes ve Otokoç Otomotiv’in vizyoner yöneticileriyle sohbet ettim.
Üç önemli şirketten liderlerle yaptığım bu sohbetlerden ortak noktaları ve önemli kazanımları özetledim:
Bu değerli sohbetlerin ışığında görüştüğüm liderlerin dikkat çekici ortak özelliklerine değinmeden geçmek istemiyorum. Süreci başarıyla atlatan tüm liderler, çalışan sağlığını ve güvenliğini merkeze alan, iletişimde şeffaflığı gözeten, herkesi sürece katarak birlikte durum değerlendirmesi yapan ve fikirler geliştiren bir yaklaşım sergilemişler.
Diğer yandan müşteri ve iş ortaklarına karşı empati geliştirdiklerini ve stratejik olarak iş birliği geliştirmeyi yaklaşımlarının merkezine aldıklarını görüyoruz. İnovasyona bugün eskisinden daha çok inanıyor ve yatırım yapmaya devam ediyorlar.
Artan inovasyon ihtiyacı ve iş birliğinin daha da ön plana çıktığı bu dönemde, kurumsal inovasyon alanında kurum ve girişim ortak çalışmalarının da kaçınılmaz olduğunu düşünüyorum. Girişimcilik ekosistemi açısından bizi umut dolu bir dönem bekliyor!
Kitap Tavsiyesi
Driving Digital Strategy: A Guide to Reimagining Your Business On yıldan uzun bir süredir dev şirketlerinin dijital dönüşüm projelerinde çalışan Sunil Gupta, dijitalleşme yolculuğunda, işleri dijital olarak yapmanın veya küçük bir bağımsız birim olarak başlatmanın başarı getirmeyeceğini savunurken kurumların, işin özünü temelden değiştirmesi ve dijital stratejinin kurumun tüm yönlerine temas etmesinin sağlanması gerektiğini savunuyor.
Dijital stratejinizin iş modelinize, değer zincirine, müşteri ilişkilerine ve şirket kültürüne etki etmesi gerekir. Önemli vaka çalışmalarının yer aldığı bu kitap, dijital çağın sunduğu sınırsız fırsatlardan yararlanmak için bir rehber niteliğinde.
GKTR
Türkiye’nin kurumsal şirketlerinin “girişimci kurumlara” dönüşümünün desteklenmesi, kurumlar arası öğrenmenin geliştirilmesi, başarılı uygulamalar hakkında farkındalığın artırılması, kurumsal girişimciliğin sistematik uygulamalarının yaygınlaşması misyonuyla Eylül 2018 yılında kurulan Girişimci Kurumlar Platformu, pandemi süreciyle birlikte tüm etkinliklerini dijital ortama taşıyarak normalden daha sık aralıklarla üyelerin yanında olmayı hedefliyor. Düzenli aralıklarla gerçekleştirilen etkinliklerde teorik bilgi aktarımı, inovasyon liderlerinden süreç değerlendirmeleri, deneyim paylaşımı ve farklı konularda ekosistemi bilgilendirici içerikler paylaşılıyor. Aylık GKTR Bülten’in yanı sıra içeriklere gktr.org sayfasından ulaşabilirsiniz.
0 yorum