Finansal Teknoloji ve İnovasyon Derneği’nin (FINTR) önemli hedeflerinden biri finans sektörünü yenilikler için tetikleyen start up’ları yakından desteklemek. FINTR Başkanı Demet Zübeyiroğlu, Türkiye’nin fintek alanında bir çekim merkezi olması için çalıştıklarını söylüyor.
Yeni girişimcilerin desteklenmesi için kurulan Finansal Teknoloji ve İnovasyon Derneği önemli bir oluşum. FINTR Yönetim Kurulu Başkanı Demet Zübeyiroğlu’yla Start Up Dergisi için bir araya geldik. Türkiye’nin fintek alanında bir çekim merkezi olması için çalıştıklarına dikkat çeken Zübeyiroğlu’yla yaptığımız sohbetin özeti şöyle:
NASIL İLERİYE TAŞIRIZ?
“Son 5 yıldır arkadaşlarımızla birlikte hem ulusal hem uluslararası pek çok fintek şirketi, derneği, uluslararası finans merkezi ve kamu kurum ve kuruluşlarıyla sektörü nasıl ileri taşıyabileceğimiz konusunda iletişimdeydik.
Geldiğimiz noktada sektörde kapsayıcı bir dernek yapılanmasının temsil açısından gerekliliğini gördük. Tüm çalışmalarımızı daha da güçlendireceğimize inandığımız için Finansal Teknoloji ve İnovasyon Derneği’ni (FINTR) kurduk.
EN ÖNEMLİ HEDEF
Derneğimizin önemli hedeflerinden biri sektörün adeta lokomotifi olan, sektörü yenilikler için tetikleyen start up’larımızı yakından desteklemek. Biz fintek sektörünün start up’larla güçlü olduğuna inanıyoruz.
Bu konuda yıllardır karşılaştığımız problemlere çözüm bulmak üzere onların değerli katılımlarıyla sonuç odaklı çalıştaylar gerçekleştirecek olmanın heyecanı içindeyiz. Finans, birden çok dikeye sahip ve her bir dikey arasında etkileşimin yüksek olduğu bir sektör.
“ETKİLEŞİM ARTIRILMALI”
Bu nedenle finansal teknolojiler alanındaki gelişimi sağlamak için öncelikle bu etkileşimin artırılmasına ihtiyaç var. Açık inovasyon ise sektör için çok yeni bir kavram sayılır. Bunu katalize edebilecek bir yapıya gerek duyuluyor. FINTR olarak biz de ülkemizin fintek alanında bir çekim merkezi olması için çalışıyoruz.
Bankacılık, sigortacılık, sermaye piyasaları, ödeme hizmetleri ve diğer finansal sektörlerde inovasyonun ve ileri teknoloji N uygulamalarının yaygınlaşmasına, çözümlerin ve girişimlerin sayısının artırılmasına, iş birliklerinin ‘ geliştirilmesine ve ekosistemin büyütülmesine yönelik çalışmalar yapıyoruz.
GLOBAL İŞ BİRLİKLERİ
Üyelerimiz için whitepaper ve raporlar hazırlayarak sektörün nabzını takip etmelerini sağlıyoruz, ulusal ve uluslararası matchmaking etkinlikleriyle start up ve scale up şirketlerin olası global iş birliklerini hayata geçirmelerine yardımcı oluyoruz.
Start up üyelerimizin sektör içindeki varlıklarını destekliyor, uluslararası açılım ve yatırım konularında destek veriyoruz. Regülasyon başlığında özellikle çapraz geçişken alanlarda sektörün önünü açacak dokunuşların yapılmasını sağlıyoruz.
Üyelerimizin geliştirdikleri teknolojilerin ulusal ve uluslararası mecralarda duyurulmasına destek oluyoruz. Onlara bölgenin en büyük etkinliği İstanbul Fintech Week’te konumlanmalarını sağlayarak hem kendilerini duyurmalarına hem olası iş birliklerini değerlendirmelerine fırsat sunuyoruz.”
ALICTUS AMERİKA APP STORE’DA İLK İO’DA
YÜKSELEN İVME
Endeavor Türkiye’nin son dönemde desteklediği girişimlerden Alictus, dünya genelinde bir başarı yakaladı. Şirket 2019 yılından beri 100 milyondan fazla kullanıcıya ulaşan Money Buster!, Oh God!, Collect Cubes ve Summer Buster gibi oyunlarla yükselen bir ivmeyle büyüyor.
ÇALIŞMA ORTAMI
2013 yılında Ecem Baran ve Emre Taş tarafından kurulan Alictus, geliştirdiği veri odaklı ve kolaylaştırıcı teknolojilerle yaratıcılığı destekleyen ve üretkenliği güçlendiren bir çalışma ortamı sunuyor. 30 kişilik bir kadroya sahip olan kuruluş, 2021 sonunda 20 kişiye daha istihdam sağlamayı planlıyor.
YÜZDE 85 BÜYÜDÜ
Alictus yetkililerinin paylaştığı verilere göre şirket, 2020’nin son çeyreği ve 2021’in ilk çeyreği arasında yüzde 85 büyüdü. Aynı dönemde kârını da yüzde 94 oranında artırdı. Deep Clean Inc 3D ve Oh God! iOS ABD en çok indirilen oyunlar listesinde 1 numara oldu. Alictus’un toplamda 4 yeni oyunu aynı listede ilk 20’de yer aldı.
MARKALARI TEKNOLOJİYLE BIR ARAYA GETIRIYOR
Yeni nesil bir danışmanlık şirketi olarak konumlandırılan Labrys Danışmanlık, 2013 yılında kuruldu. Labrys, farklı disiplinlerden gelen tecrübeli ve bir o kadar da dinamik ekibinin sahip olduğu pazarlama ve teknoloji uzmanlığını kullanarak markaları teknolojiyle bir araya getirmeyi amaçlıyor.
Bunu yaparken de sadece teknik kurulum hizmetleriyle sınırlı kalmayıp, markaların müşteri deneyimi teknolojileri yatırımlarından maksimum faydayı sağlamalarına destek olacak stratejik danışmanlık ve kurulum sonrası uzman servisler hizmetlerini
de veriyor.
50 PROJE TAMAMLADI
Labrys Danışmanlık Yönetici Ortağı Sinan Günal’ın verdiği bilgiye göre kuruluş Türkiye’de gerçekleştirdiği birçok başarılı proje sonrasında bu hizmetlerini 2017 yılından bu yana yurt dışında da vermeye başladı.
Bugüne kadar 13 farklı ülkede 50’den fazla projeyi tamamlayarak son 3 yılda 6 kat büyüdü. Pandemi döneminde markaların müşteri deneyimi alanındaki artan dijital dönüşüm ihtiyaçlarını karşılamaya devam edecek olan Labrys, 2021’de de yüzde 20 büyüme hedefliyor.
Temeli 2018’de atılan, faaliyetlerine de 2019’da başlayan havucum.com, teknoloji ve araştırma alanında 10 yılı aşkın uzmanlık deneyimi olan dört kişi tarafından kuruldu.
Kayıtlı 150 binden fazla üyesi bulunan havucum.com, gelişen teknolojiler sayesinde araştırma dünyasında öne çıkan online anketlerin daha fazla kişiyle daha kısa sürede ve daha az maliyetle yapılmasını sağlıyor. Hedef kitleleri farklılık gösteren anketler sayesinde üyeler ek kazanç elde edebiliyor.
“YENİ BİR SOLUK GETİRECEĞİZ”
Platform, tüketici Hakları Haftası ve Dünya Sağlık Haftası gibi özel günler için yapılan araştırmalarda “katılımcıların yüzde 93’ünün ihtiyaçlarına göre tüketim yaptığı”, “yüzde 80’inin yalnızca hastalandıkları zaman sağlık kontrolüne gittikleri”, “yüzde 20’sinin rutin olarak sağlık kontrolü yaptırdığı” şeklindeki bulguları paylaşıyor.
Havucum.com Kurucu Ortağı Deniz Alpay, “Genç ve dinamik yapısıyla pazarın ihtiyaçlarını, elimizdeki araştırma ve teknolojinin gücüyle harmanlayarak pazara yeni bir soluk getirmeyi hedefliyoruz” diyor.
0 yorum