E-ticarette trendin yönü

“Her kesime hitap edebilen AVM’ler yerini her kesime hitap edebilen e-ticaret sitelerine bırakıyor. Yani e-ticarette trend tek noktadan satış odağına doğru kayıyor. Bu da butik satış noktalarının yerini daha büyük ve derinleşmiş platformlara doğru bırakacağının göstergesi.”

Ali Rıza BABAOĞLAN ali@alibabaoglan.com

Geçtiğimiz sayıda mobil ticarete değinen “E-ticaretin geleceği m-ticaret“ konusunun ardından aldığım bazı e-mail ve mesajlarla mobil ticaret trendinin çok önemli olduğunu ve birçok girişimcimizin bu trendi yakalamak üzere çalışmalar yaptığını gördüm.

Geleneksel ticaret halen finansın el değiştirmesinin en büyük dinamiklerden birisi olsa da giderek artan e-ticaret hacmi, bu dinamiği değiştirmeye her gün devam ediyor.

E-ticaretin giderek büyümesi ise ortaya çıkan ödeme kolaylıkları ve geleneksel ticarete göre sunduğu fiyat avantajları nedeniyle müşteri taleplerindeki artışın bir sonucu.

Fakat e-ticaretin daha fazla müşteri ve zemin kazanmasının tek nedeni bu değil. Artan müşteri talebi doğrultusunda e-ticaret üzerinden satışa sunulan ürünler de değişiyor ve her geçen gün gelişiyor. Artık büyük bir alışveriş merkezine gittiğimizde alabileceğimiz hemen hemen her şeyi e-ticaret platformları üzerinden de alabilecek durumdayız. Hem de bu deneyim, bize evimizin rahatlığında ve çok daha uygun fiyat ve ödeme seçenekleriyle sunuluyor. Durum böyle olunca da her kesime hitap edebilen alışveriş merkezleri yerini her kesime hitap edebilen e-ticaret sitelerine bırakır hale geliyor. Yani e-ticarette trend tek noktadan satış (one-stop-shop) odağına doğru kayıyor. Bu da butik satış noktalarının yerini daha büyük ve kendi alanında derinleşmiş platformlara doğru bırakacağının göstergesi.

ÜÇ SACAYAĞI
Geleneksel ticaret ise halen planlı alışveriş için önemli kaynak. Fakat mobil ticaretin de gelişmeye başlaması ve e-ticaret altyapılarının mobil destekli ve hatta tam uyumlu hale gelmesiyle planlı alışveriş tarafında da internetin gücü artıyor. Artık her kesimden tüketici, önceden planladığı bir satın almayı yapmadan önce internet üzerinden detaylıca araştırıyor ve ürün/fiyat karşılaştırması yapıyor. Bu nedenle de ürün derinliği olan ve detay özellik ve fiyat karşılaştırma özellikleri sunan altyapılar ön plana çıkmaya başlıyor. Bu altyapıların önemini iyi kavrayarak, durumu kendi lehinize çevirecek aksiyonlar almanızı öneriyorum. Gelecek dönemlerde e-ticaret sitelerinin barındırdıkları ürün çeşitliliğiyle kullanıcılarına karşılaştırma imkanları da sunabilmesi kritik bir nokta olarak karşımıza çıkacak. Aynı zamanda plansız alışverişin de payı halen yüksek. Bu nedenle planlı bir şekilde alınması düşünülen ürünün yanında ona en iyi gidebilecek tamamlayıcı ürünlerin bir paket olarak sunulması durumunda kullanıcılarının kararlarında etki sağlanabiliyor. Tüm bunların en önemli noktası ise yapılan bu işlemlerin hem müşteri hem marka hem de e-ticaret noktaları tarafında memnuniyet oluşturabilmesi. Bu üç sacayağını en iyi oturtan yapılar e-ticaret pazarının yıldızı olacak.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.