Yıldız Holding, Yıldız Ventures ile girişimcilik ekosistemini destekliyor. Yıldız Ventures Girişim Ofisi Kurucusu Yahya Ülker, “Odağımız her zaman gıda ve perakende.
Bu işlerimizi besleyecek ekosistemler ve bu sektörlerde bize katkı sağlayabilecek alanları önceliklendiriyoruz” diyor. Ayrıca Ülker, ikinci modülü Haziran 2020’de başlayacak hızlandırma programının, erken aşama girişimler için büyük bir fırsat sunduğunu anlatıyor.
ELÇİN CİRİK
[email protected]
Yıldız Holding’in yatırım şirketi Yıldız Ventures, girişimcilik alanında önemli adımlar atıyor. Bu adımlardan biri, ilki tamamlanan hızlandırma programı. Yıldız Ventures, Hızlandırma Programı’nda seçilen VibeVision, TradeMonday ve DeepNeep’e 75’er bin dolara kadar yatırım yaptı. Yıldız Ventures Girişim Ofisi Kurucusu Yahya Ülker, faaliyetlerini; hızlandırma programı, inkübasyon ve finansal yatırım olmak üzere üç ana başlık altında yürüttüklerini söylüyor.
“Odağımızı her zaman gıda ve perakendede tutarak bu işlerimizi besleyecek ekosistemleri ve bu sektörlerde bize katkı sağlayabilecek alanları önceliklendiriyoruz” diyen Yahya Ülker, Yıldız Ventures’ın ilk gözbebeği olarak tanımladığı istegelsin ile önümüzdeki süreçte online süpermarketteki varlıklarını artırmayı hedefliyor.
Ülker, “Önümüzdeki dönemde girişimlere verdiğimiz desteği sürdürmeyi hedefliyoruz. ikinci modülünü Haziran 2020’de başlatmayı planlandığımız hızlandırma programı, gıda hammaddeleri, yeni ürünler ve ambalaj alanlarına odaklanacak” diyor.
Ülker, ekosistemi nasıl desteklediklerini ise şu sözlerle aktarıyor: “Bu hızlandırma programı aslında erken girişimler için büyük bir fırsat. Program sayesinde yeni girişimler ileride potansiyel müşterileri olabilecek şirketlerle bir araya gelebiliyor. Bu şirketler de aradıkları çözümlere ulaşabiliyor.
Ayrıca ekosistemi Start-up Days ile takip ediyoruz. Girişimlerin gelişme durumlarına göre onların müşterisi oluyor ve kendilerini süreçlerimize dahil ediyoruz.”
Yıldız Ventures Girişim Ofisi Kurucusu Yahya Ülker ile girişimcilik ekosistemindeki adımlarını ve ikincisine hazırlandıkları hızlandırma programını konuştuk:
Girişim hızlandırma programının ilk modülünü tamamladınız. Bu programla hedefleriniz neler?
Yıldız Ventures Girişim Ofisi olarak geçen yılın sonunda girişimcileri desteklemek için bir program oluşturduk. Program kapsamında 500 başvuru arasından detaylı bir çalışma yaptık ve sonucunda yatırım yaptığımız üç girişim oldu.
Yeni girişimleri desteklemek amacıyla başlattığımız hızlandırma programını global iş ortağımız Sente Foundry ile yürüttük. Programa seçilen girişimciler, pazarlama ve perakende teknolojileri, tedarik zinciri teknolojileri ve tüketici deneyimi konularında çözümler üretiyor.
Sente Foundry ile bu yılın şubat ayında başlayan 6 haftalık verimli bir çalışma gerçekleştirdik. Bu süreçte belli aşamaları başarıyla geçerek seçilen 7 girişimi sadece dinlemekle kalmadık, onlara mentorluk desteği de verdik. Aralarından seçtiğimiz 3 girişime de program kapsamında yatırım yaptık.
Önümüzdeki dönemde girişimlere verdiğimiz desteği sürdürmeyi hedefliyoruz. ikinci modülünü Haziran 2020’de başlatmayı planlandığımız program, gıda hammaddeleri, yeni ürünler ve ambalaj alanlarına odaklanacak.
Bu hızlandırma programı aslında erken girişimler için büyük bir fırsat. Program sayesinde yeni girişimler ileride potansiyel müşterileri olabilecek şirketlerle bir araya gelebiliyor. Bu şirketler de aradıkları çözümlere ulaşabiliyor.
Sizi böyle bir girişim yatırım programı açmaya götüren nedenler nelerdi?
Günümüzde tüketicilerin beklentilerinin hızla değiştiği ve şirketlerin bu değişimi en hızlı şekilde yakalaması gerektiği gerçeğiyle karşı karşıyayız. Yıldız Ventures olarak bu değişimin bir parçası olmanın, sadece yaptığınız işe odaklanmaktan geçmediğini biliyoruz.
Bugün alışkanlıklarımızı değiştiren ve artık hayatlarımızın merkezinde olan çok sayıda şirketin arkasında yeni bir girişim hikayesi var. Bu açıdan başarılı girişimleri ve yeni fikirleri desteklemeyi önemsiyoruz.
İlk etapta seçilen girişimler hangileri oldu ve hangi alanlarda çalışıyorlar?
Yıldız Ventures Hızlandırma Programı’na seçilen girişimler, VibeVision, TradeMonday ve DeepNeep oldu. Bu yeni girişimlerin her biri için 75 bin dolara kadar yatırım yaptık.
Girişimcileri özellikle hangi kriterlere göre seçiyorsunuz?
Stratejik olarak değer katabileceğini düşündüğümüz girişimlere öncelik veriyoruz. Bu girişimlerin “Minimum Viable Product” (Asgari Çalışır Ürün) içermesini önemsiyoruz. Bizimle çalışmak isteyen girişimci ekiplerin tecrübeleri ve potansiyelleri de ayrıca kıymetli. Girişimci şirketlerin hedefledikleri pazar, iş planları ve ‘disrupt’ etmek istedikleri sektörler de incelediğimiz kriterler arasında yer alıyor.
Yatırım dışında uzun vadede mentorluk da verecek misiniz?
Program boyunca her girişim için kurumiçi mentorlar atadık. Bu sayede hem girişimciler için daha hızlı bir bilgi akışı sağladık hem kurum içinde var olan girişimci kültürünün gelişmesine katkıda bulunduk. Programın işleyişinde mentorluğun önemli bir yeri var.
Girişimlerin bize başvurmasının ardından birçok eleme süreci tamamlanıyor ve 10 girişimle birlikte altı haftalık hızlandırma modülüne giriyoruz. Hızlandırma modülünde şirketlerimizdeki yöneticiler girişimlere mentorluk yapıyor. Altı hafta sonunda başarılı olan girişimlere yatırım yapıyoruz ve onların müşterisi oluyoruz.
Bu hızlandırma programı dışında neler yapıyorsunuz ve belirlediğiniz girişimlerle ileride sinerji yaratacak mısınız?
Bu hızlandırma programı aslında Yıldız Ventures’ın girişimcilik alanındaki adımlarından sadece biri. Faaliyetlerimizi üç ana başlık altında topluyoruz: Hızlandırma programı, inkübasyon ve finansal yatırım.
Inkübasyonda yatırım süremiz ve yatırım miktarlarımız da artış gösteriyor. inkübasyon sürecinde yeni girişimlerin süreçlerine de daha fazla dahil olup operasyon ve gündelik süreçlerine kadar birlikte hareket ediyoruz. Yıldız Ventures çatısı altında yeni girişimleri inkube ederken yeni kurallarla ilerliyoruz. Böylece girişimler inkübasyon evresinde daha hızlı büyüme gösterebiliyor.
Girişimcilik ekosistemini Start-up Days ile takip ediyoruz. Bu program, ekosistemdeki tüm girişimlerle görüşüyor. Girişimlerin gelişme durumlarına göre onların müşterisi oluyor ve kendilerini süreçlerimize dahil ediyoruz.
Girişimciliği desteklediğiniz böyle bir ekosistemde özellikle odaklandığınız alanlar var mı?
Odağımızı her zaman gıda ve perakendede tutarak, bu işlerimizi besleyecek ekosistemler ve bu sektörlerde bize katkı sağlayabilecek alanları önceliklendiriyoruz. Yıldız Ventures’ın ilk gözbebeği Türkiye’nin ilk online süpermarketi istegelsin oldu. Önümüzdeki süreçte online süpermarketteki varlığımızı, tüketicilerin beklentileri ve taleplerini yakından takip ederek artırmayı hedefliyoruz.
Bu program sadece erken aşama yeni girişimleri hedefliyor. Bu noktada, Yıldız Ventures olarak gelecekte ekosisteminizi desteklemek adına başka programlar da açmayı düşünüyor musunuz?
Girişimler için Yıldız Ventures çatısı altında başlattığımız programı geliştirmeye devam edeceğiz. Sadece ülkemizdeki girişimler değil, dünyanın pek çok yerinden gelen girişimcilerle yaratacağımız sinerji bizim için çok kıymetli. Programın ikinci modülü bu yıl haziran ayında gerçekleştirilecek. Ilerleyen yıllarda hem programı geliştirmek hem girişimlere vereceğimiz desteği artırmak için çalışmalarımızı sürdürmeyi hedefliyoruz.
“İYİ UYGULAMA SEÇİLDİ”
RADARA GİRDİ
Birleşmiş Milletler Global Compact’in hazırladığı İş Dünyası ve İnsan Hakları Raporu’nda Start-up Days programı “İnovasyon” alanında “iyi uygulama” olarak yer aldık. Start-up Days programının en önemli hedeflerinden biri de sürdürülebilirlik alanında faaliyet gösteren girişimlerle katma değerli projeler ortaya çıkarabilmek. Bu nedenle Start-up Days programı Birleşmiş Milletler’in radarına girdi.
AÇIK İNOVASYON
Sürdürülebilirlik kapsamında, çevre, değer zinciri, inovasyon, çalışanlar, liderlik ve toplumsal sorumluluk alanlarında açık inovasyona odaklanıyoruz. Bizi öne çıkaran bir diğer özellik de Start-up Days’in, bir girişimcinin en temel ihtiyacı olan müşteri sayısını artırma noktasında tasarlanmış bir program olması. Bu kapsamda biz de kendimizi girişimcilik ekosisteminde girişimcilerin kolaylıkla erişebildiği ve iş birliği yapabildiği bir noktada konumlandırıyoruz.
“ŞİRKETLER TEST ŞANSI SUNUYOR”
DENEY SAHASI
Kurumsal firmalar, yeni girişimler için iş fikirlerini ve projelerini test edebilecekleri çok değerli mutfaklar aslında. Daha erken aşamalarda bile girişimciler kurumsal firmalarla iş birliği yaparak, ürünlerini pilot ölçekte test ederek, ürün-pazar uyumu konusunda önemli geri bildirimler alma fırsatını yakalıyor. Bununla birlikte kurumsal firmalara satış yapan yeni girişimler, finansal açıdan sürdürülebilir gelir elde etme adına rakiplerine göre bir adım öne geçebiliyor.
REKABET AVANTAJI
Kurumsal firmalar da bu iş birliğinden büyük faydalar sağlayabiliyor. Yenilikçi çözümleri erken dönemde görüp rekabet avantajı yakalayabiliyorlar. Ayrıca girişimcilerin enerjisi ve dinamizmini kendi organizasyonlarına aktarma şansını buluyorlar.
0 yorum