Sırada Ne Var?


“Türkiye’nin En Başarılı 100 Startup” araştırmasının ikincisi geçtiğimiz şubat ayında açıklandı. Liste sektörün önde gelen 62 isminin dahil olduğu büyük jüri tarafından oluşturuldu. Türkiye’nin En Başarılı Start up’ı ise Insider oldu. İkinci sırada Paraşüt, üçüncü sırada ise Onedio yer aldı. İyzico, Sinemia, Connected2me, Scorpapp, Fitwell, Segmentify ve Kolay İK da ilk 10’a girmeyi başardı. Start Up Dergisi ise listede yer alan start up’lara bundan sonraki en büyük atılımlarının ne olacağını sordu. İşte yanıtlar…

Türkiye’nin En Başarılı 100 Startup” araştırmasının ikincisi geçtiğimiz şubat ayında açıklandı. Listenin açıklandığı ödül töreni ise Zorlu Holding, Türk Ekonomi Bankası, Yiğit IDK Group sponsorluğu, TOBB Genç Girişimciler Kurulu, Endeavor Türkiye, Start Up Dergisi destekleri ve Bizz Consulting organizasyonuyla gerçekleştirildi. Startup 100 listesi, girişimcilik ekosistemini desteklemek, başarılı örnekleri öne çıkarmak, yenileri teşvik etmek ve Türkiye’de melek yatırımcılardan risk sermayesi şirketlerine, basından bankalara büyük bir kaynak oluşturması hedeflenerek hazırlandı. Liste, sektörün önde gelen 62 isminin dahil olduğu büyük jüri tarafından oluşturuldu. Türkiye’nin en başarılı start up’ı Insider olurken, ikinci Paraşüt, üçüncü ise Onedio oldu. Onları sırasıyla İyzico, Sinemia, Connected2me, Scorpapp, Fitwell, Segmentify ve Kolay İK izledi. Start Up Dergisi ise Türkiye’nin en başarılı bu start up’larına bundan sonraki en büyük adımlarının ne olacağını sordu. İşte yanıtlar…

UNICORN OLACAK

1.Insıder

1.Insıder

Türkiye’nin en başarılı 4’üncü start up’ı seçilen Iyzico, bugün 10 binin üzerinde aktif üye iş yeri ve pazaryerleri altında 200 bin üzeri aktif satıcıya ulaşıyor. Şirket, son 1 yılda işlem sayısını yüzde 800, işlem hacmini ise yüzde 540 artırdı. Iyzico CEO’su Barbaros Özbugutu, nakitle yapılan ödemeleri kendilerine büyük meydan okuma olarak gördüklerini söylüyor. Nakitsiz toplum vizyonu kapsamında, online kredi kartıyla yapılan işlemleri artırmayı ve bu vizyona katkı sağlamayı hedeflediklerini belirtiyor. Özbugutu, bundan sonra İyzico için en önemli meydan okumanın ne olacağını şöyle açıklıyor: “İnternetin gayrisafi milli hasılasını artırmayı ve finansal hizmetleri daha da demokratik hale getirmeyi meydan okumamız olarak değerlendiriyoruz. Hedefimizde ödeme sistemlerinde bölgesel liderliği yakalamak var. 5 yıl sonra İyzico’nun bu başarıyı yakalayacağına ve Türkiye’den çıkan milyar dolar değerlemede bir şirket olacağına inanıyoruz.”


“SİNEMANIN SPOTIFY’I OLACAĞIZ”

2.Paraşüt

2.Paraşüt

Türkiye’nin en başarılı 5’inci start up’ı seçilen Sinemia, faaliyetlerine 2015’in ilk çeyreğinde başladı. Sinemia Kurucusu Rıfat Oğuz, Türkiye ve Avrupa’da ilk olan bir sistem geliştirerek, lokasyon bazlı teknolojilerle banka kartı altyapısını entegre etti. Bugün Sinemia.com aylık 2 milyon tekil kullanıcıya erişiyor. Sinemia mobil uygulamasının Türkiye’de 200 bin üstünde aylık aktif kullanıcısı bulunuyor. Sinemia’nın sosyal içerik platformu Sinemia Social ise ayda 22 milyon tekil kişiye ulaşıyor. Oğuz, ilk ve son yatırımları arasında geçen 1 yıldan biraz uzun sürede Sinemia’nın değerini 14 katına çıkardıklarını ve şu anda Türkiye’nin yanı sıra İngiltere ve ABD’de de hizmet verdiklerini belirtiyor. Oğuz, 2017’de asıl meydan okumalarının ABD pazarı olduğunu söylüyor ve şöyle devam ediyor: “Sinemia Premium modelini ABD’ye taşımayı hedefliyoruz. Sinemia’nın asıl hedefi, tüm dünyada sinemanın tüketim şeklini değiştirebilmek. Spotify ya da Apple’ın müzikte yaptığını sinema alanında yaparak sinemaya gitme sürecini tek bir noktada toplamak istiyoruz.”

“DÜNYANIN EN İYİSİNİ YARATACAĞIZ”

3.Onedio

3.Onedio

Türkiye’nin en başarılı start up’larından olan Fitwell, bir mobil koçluk ve yapay zeka girişimi. Fitwell Kurucusu ve CEO’su Barış Özaydınlı, tek bir mobil uygulamayla kullanıcıya kişisel diyetisyen, eğitmen ve yaşam koçu deneyimini sunduklarını ifade ediyor. Şu an Fitwell’in 234 ülkeden 1,1 milyon üyesi var. Girişim 71 ülkede AppStore’da sağlık uygulamaları içinde 1 numaraya kadar çıktı. Apple ve Google tarafından dünya çapında en iyi uygulamalar arasında gösterildi. 2016 başında Microsoft Accelerator hızlandırma programına kabul edilen ve daha sonra Founders Factory’den yatırım alan ilk Türk girişimi oldu. Özaydınlı, 2017 başında aldıkları 2,3 milyon TL tutarında yatırım sonrasında Londra ofisini açarak dünya çapında büyümelerini hızlandırmayı hedeflediklerini söylüyor. Özaydınlı, bu başarıların ardından bir sonraki meydan okumalarının ve büyük gelişimlerinin ne olacağını şöyle açıklıyor: “Türkiye’de yakaladığımız hızlı büyüme ve bilinirlik düzeyini Amerika, İngiltere ve Avrupa pazarlarında da yakalayabilmek istiyoruz. Kişiselleşmiş ve anlık yönlendirme yapabilen bir teknoloji üzerinde çalışıyoruz. Amacımız dünyanın en iyi yapay zekalı koçunu yaratmak.”

“AVRUPA VE MENA’DA LİDER OLACAĞIZ”

4.Sinemia

4.Sinemia

Listede 9’uncu sırada yer alan Segmentify, e-ticaret ve içerik sitelerine dönüşüm optimizasyonu hizmeti sunan bulut tabanlı bir pazarlama yazılımı. Segmentify Kurucu Ortağı ve CEO’su Murat Soysal, bu hizmeti sağlamak için tamamını şirket içinde geliştirdikleri yapay zeka ağırlıklı bir tavsiye motoruyla ziyaretçi modellemesi ve skorlama algoritması kullandıklarını söylüyor. Program, herhangi bir mağazadaki satış temsilcisinin tüketiciyle kurduğu diyaloğun ve yönlendirmelerin online dünyada gerçekleştirilmesini sağlıyor. Soysal, her ay yüzde 20 oranında büyümeye devam ettiklerini dile getiriyor. Bundan sonraki büyük adımlarının uluslararası pazarlara açılma olduğunu ifade eden Soysal, sözlerine şöyle devam ediyor: “Hedefimiz Avrupa ve Orta Doğu ve Kuzey Afrika (MENA) bölgesinde pazar lideri olmak.”

3 ÜLKEYE DAHA AÇILACAK

5.İyzıco

5.İyzıco

Kolay İK Kurucu Ortağı Efecan Erdur, yazılım dünyasına yön veren ve ‘hizmet olarak yazılım’ anlamına gelen SaaS modelini benimsediklerini söylüyor. Kullanıcı deneyimiyle sürekli geliştirilmesi ve herkes tarafından kullanılması, Kolay İK’nın maliyetini aşağıya çekiyor. Bir anlamda kullanıcılar, Kolay İK’nın geliştirme maliyetini aralarında paylaşarak karşılamış oluyor. Şu an Kolay İK’da sisteme kayıtlı 7 binden fazla şirketin 70 binin üzerinde çalışanı bulunuyor. Bu sayı her ay yüzde 30 artıyor. Yine her ay 1.200 yeni şirket sisteme kayıt oluyor. Erdur, öncelikli planları arasında, Türkiye’de büyümenin ve daha fazla şirkete hizmet vermenin bulunduğunu söylüyor. Önce Türkiye’de ardından dünyada sektörlerinin en verimli ve ulaşılabilir İK ve personel yönetim aracı olmak istediklerini ifade ediyor. Erdur, bir sonraki büyük atılımlarının ne olacağını şöyle açıklıyor: “Üç yıl içinde Türkiye’nin dışında 3 ülkede daha İK çalışanlarına kolaylıklar dünyasının kapılarını aralamak istiyoruz.”

“İNSANSIZ ATIK TOPLAYABİLİRİZ”
Evreka, Umutcan Duman, Berkay Akçora, Mert Barutçu ve Mehmet Pancaroğlu tarafından atık toplama süreçlerinin iyileştirilme ihtiyacına bir çözüm olma motivasyonuyla 2015’te kuruldu. Girişim, atık toplama süreçlerini akıllı hale getirerek belediyelerin ve özel atık yönetimi şirketlerinin maliyetlerini ve karbondioksit emisyonunu yüzde 55’e varan oranda azaltıyor. Evreka, hızlı büyüyen bir start up olarak son 3 ayda sahadaki sensör sayısını 800’den 2 bin 200’e çıkardı. Girişim, İsviçre Lozan’da 1 ve Türkiye’de 8 ayrı ilçe belediyesiyle çalışıyor. Evreka Kurucu Ortağı ve CEO’su Umutcan Duman, şirket için bir sonraki büyük aşama ve adımların neler olacağını ve hayallerini şöyle anlatıyor: “Daima global büyüme odaklı bir şirket olduk. Bu doğrultuda, Microsoft ve Esri gibi dünyadaki öncü şirketlerle ortaklık yaparak globalleşme odaklı ilerliyoruz. Bizim için bir sonraki büyük adım Türkiye’de gösterdiğimiz başarıyı yurt dışı pazarlarda da göstermek olacak. Bunun yanında bir adım sonrası atık toplama süreçlerinin insansız şekilde yapılmasına doğru giden bir proje olabilir. Bunun için de temaslarımıza başladık.”

IoT DENİNCE AKLA IVEN GELECEK
Iven, Eylül 2014’te Netaş Wesley Clover fonunun finansmanıyla Erol Batuhan Özden, Berk Baydur, M. Sedat Güngör ve Murat Cansoy tarafından kuruldu. Girişim, abonelik bazlı bir nesnelerin interneti bulut platformu olarak hizmet veriyor. Şirketlerin sahadaki veya müşterilerindeki cihazlarını takip etmelerini ve yönetmelerini sağlayarak onların katma değerli servisler sunmasını sağlıyor. Iven Kurucu Ortağı Berk Baydur, amaçlarının bir IoT projesinin başarıyla başlayıp sonlanması için gerekli olan tüm partileri bir araya getirmek, bir arada tutmak olduğunu ifade ediyor ve “Kendimizi IoT’nin 3 ana bileşeninden biri olan bulut platform noktasında konumladığımız için bu ekosistemdeki tüm şirketlerin ortak noktasıyız” diyor. Baydur, asıl meydan okumalarının ne olduğunu şöyle açıklıyor: “Global müşterileri olan, IoT denince insanların aklına gelen bir şirket olacağız.”

HANDE ÇİLİNGİR INSIDER KURUCU ORTAĞI VE CEO’SU

“YENİLİKÇİ GLOBAL TÜRK ŞİRKETİ OLACAĞIZ”

13 YURT DIŞI OFİS
Insider, pazarlama uzmanlarının hayatını kolaylaştıran ve harcamalarını optimize etmelerini sağlayan çok kanallı bir müşteri deneyimi platformu. Ortalama yüzde 200 büyüme göstererek 13 yurt dışı ofisine ve 135 çalışana ulaştık. 2017’nin ilk çeyreğinde yenilenmiş ve geliştirilmiş öngörüsel modelleme ve segmentasyon platformumuz InOne’ın lansmanını yaptık.

ADIM ADIM AMACA
Insider, Asya Pasifik bölgesinde hızla büyüyor. Bizim için bir sonraki büyük gelişim hazırlıkları devam eden Avustralya ve Güney Kore ofislerimizin açılması. 2018 sonunda 25 ülkede ofislerimizin olmasını planlıyoruz. Uzun vadeli hedefimiz, her zaman Türkiye menşeli yenilikçi global bir teknoloji şirketi çıkarmak.

SEAN YU PARAŞÜT KURUCU ORTAĞI

“EN BÜYÜK ZORLUK DÖNÜŞÜM”

EKİBİ BÜYÜTECEĞİZ
Bizim için bundan sonraki en önemli adım, ekibimizi büyütmek olacak. Halihazırda 32 kişiyiz. Büyüdükçe daha önce karşılaşmadığımız tarzda yönetimsel ve organizasyonel zorluklarla karşılaşmak ve baş etmek zorunda kalacağız. Şirket sadece kurucularından oluşan yapının çok ötesine geçerek küçük bir girişim ofisinden orta ölçekli bir şirket haline dönüşüyor. Bizi bekleyen en büyük zorluk bu dönüşüm.

SIRADA ENTEGRASYON VAR
Mevcut durumda banka entegrasyonu çalışmalarımız hızla devam ediyor. Akbank ile olan birlikteliğimizdeki bir sonraki adımda, tüzel banka hesabı entegrasyonunu hayata geçirecek ve bunun yanında mobil uygulama aracılığıyla çeşitli bankacılık ürünlerine erişimi mümkün kılacağız. Önümüzdeki 2 yıl içinde Türkiye’nin tüm büyük bankalarıyla bu tarz bir entegrasyonu gerçekleştirmek istiyoruz.

DÜNYAYA MEYDAN OKUYAN 4 START UP

“ÖRNEK OLACAĞIZ”
“2017’de ev hizmetleri alanında global devlerle rekabete odaklandık” diyen Armut. com’un kurucusu Başak Taşpınar Değim, “Hatta 8 milyonu aşan trafiğimizle şu anda kendi sektörümüzde dünyadaki ilk 5 oyuncu arasındayız. Global marka olma hamlemizle girişimcilere örnek olmak istiyoruz” diye konuşuyor.

GAYRİMENKULÜN EN HIZLISI
Tapu.com Kurucusu ve CEO’su Emre Erşahin, “Her çeyrekte yüzde 70 büyüdük. Satış adedi ve hacmimizi artırarak ülkede en hızlı gayrimenkul satış kanalı olmayı amaçlıyoruz. Türkiye dışına bu iş modelini taşıyacağız” diyor.

“SU SEKTÖRÜNÜ DEĞİŞTİRECEĞİZ”
SuKolay şu an 50 binden fazla kullanıcının cep telefonunda bulunuyor. Kurucu ortak Mustafa Acet, şunları söylüyor: “Sipariş sayımız günlük 1.000’in üzerine çıkmak üzere. 2017 sonuna kadar günlük minimum 15 bin sipariş hedefimiz bulunuyor. Türkiye’nin ve dünyanın su sektörünü değiştirmek ve geliştirmek istiyoruz.”

“VERİ ANALİTİĞİ PLATFORMU OLACAĞIZ”
Vispera Genel Müdürü ve CTO’su Ceyhun Burak Akgül de şöyle konuşuyor: “Hizmetlerimizi globalde yaygınlaştırmak ve pazarın önemli oyuncusu olmak istiyoruz. Dünyadaki birkaç rakibimiz ağırlıklı içecek kategorisinde, dondurma gibi zor kategorilerin ürün bazında tanınması çalışmalarımızla rakipleri geçtik. Hedefimiz, perakendenin veri analitiği platformu olmak.”

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.