“Türkiye’nin araç telematiği platformu olacağız”


Comodif projesi, arkadaşım Barış Tekin ile birlikte Renault’da çalıştığımız yıllarda görüntü işleme üzerine yaptığımız faaliyetlerle başladı. Sonrasında “dokunmadan kontrol” konseptiyle 2013 Otomotiv Proje Pazarı’nda aldığımız ödül, Farplas ile tanışmamıza vesile oldu. Farplas’ın akıllı hareketlilik vizyonuyla Comodif ’in hedef ve potansiyelinin kesişmesi, bizim için paha biçilmez bir fırsattı. Farplas’ta kurduğumuz inovasyon atölyesinde araçların bir internet nesnesine dönüşmesine ve otonom sürüşe giden yolculukta değer yaratmaya odaklandık. Şirketin risk sermayesi fonu olan F+ Ventures yatırımı ile Comodif artık bir proje olmaktan çıkıp girişim haline geldi.

Gökşen Atalay/Comodif Kurucu Ortak

İNOVASYON ŞİRKETİ
Bugüne geldiğimizde Comodif, telematik büyük veri ve makine öğrenme algoritmaları kullanarak araç üreticileri, telekomünikasyon ve sigorta sektörü için uçtan uca akıllı ve bağlantılı ürünler geliştiren bir inovasyon şirketine dönüştü.

Araçlarımız, gün geçtikçe daha akıllı özelliklerle zenginleşmeye başladı. Yapılan araştırmalar, 2022 yılında 100 milyondan fazla araç üretileceğini, neredeyse tamamının akıllı ve bağlantılı fonksiyonlara sahip olacağını gösteriyor. Bu nedenle araç üreticileriyle birlikte yapılan Ar-Ge faaliyetlerinin hayati derecede önemli olduğuna inanıyoruz.

Araç verileri ve telematik alanındaki birikim ve tecrübemizle Türkiye’nin lider araç üreticisi Tofaş için Fiat marka araçlara özel bir donanım ve mobil çözüm geliştiriyoruz. Ayrıca telekomünikasyon sektöründe 35 milyondan fazla abonesi bulunan Turkcell ile sürücü odaklı bir akıllı araç projesi yapıyoruz. Akıllı araç platformu olarak kendi alanında ülkemizin en büyük şirketleriyle birlikte çalışmak bizler için büyük gurur kaynağı.

SÜRDÜREBİLİR YAŞAM
Comodif, canlı araç verilerini, ulaşım için harcanan kaynakları ve çevreye olan etkilerini inceliyor. Gelişmiş yazılım ve donanım teknolojilerini kullanarak sürüş güvenliğini artırmak, ölçülebilir değerlerle tasarruf sağlamak ve hayatı kolaylaştırmak için araçlar tarafından üretilen verilerle çevresel verileri eş zamanlı olarak işliyor. Comodif Akıllı Araç Platformu, kişisel verilerin gizliliğini garanti altına alarak daha güvenli ve ekonomik ulaşım için kullanıcılara modern ve ölçeklenebilir bulut altyapısı sağlıyor.

Kişi ve kurumlar arasında kolay ve güvenli veri alışverişi yapılmasına olanak sağlayan “Türkiye’nin Araç Telematiği Platformu” olmasını hedeflediğimiz Comodif ’in vizyonu, trafik kalitesini hissedilir şekilde iyileştirerek herkes için sürdürülebilir bir yaşam sağlamak. Son yıllarda gelişen teknolojinin etkisiyle etrafımızda büyük bir veri ekosistemi oluştu ve bu sayede hayatımızın her alanında dijital dönüşümün derin izlerini görebiliyoruz. 12 yıl önce otomotiv sektöründe çalışmaya başlayan bir mühendis olarak, ulaşımda yaşanan bu köklü değişime tanıklık etmenin ve bir parçası olmanın heyecanını yaşıyorum.

DİJİTAL TAŞERONLAR
Taseronbankasi.com 2013 yılında kuruldu. sektöründeki en büyük sorun olan taşeron(alt yüklenici) temini, seçimi ve projeler için teklif alma gibi birçok sorunu dijital ortamda çözerek Türkiye ve Orta Doğu’daki birçok projeye katkı sağladı. Taşeron Bankası olarak sadece devletler tarafından ihale edilen projeleri alan müteahhit şirketlere taşeron sağlıyoruz. Bugüne kadar 22 ülkede 800’den fazla projeye taşeron temin ettik.

Emrah inanç/Taşeron Bankası CEO www.taseronbankasi.com

Dünya üzerinde inşaat taahhüt işlerinin yüzde 98’inden fazlasında taşeron kullanılıyor. Bizler de bu ihtiyaç ve gereksinimleri göz önünde bulundurarak Türkiye’de dijitalleşmeden en az nasibini alan inşaat alanına hizmet sunan böylesine bir platform kurmayı tercih ettik. Bünyemizde şu an 2 bin 600’den fazla müteahhit şirket, 17 bin civarında taşeron kuruluş bulunuyor.

Bu yapımızla Türkiye ve Orta Doğu’daki taşeron şirket pazaryeri bize ait. Orta Doğu ülkelerinden yoğun talep alıyoruz, Bu yılın başında Etohum tarafından gerçekleştirilen girişimcilik zirvesinde en iyi girişimlerden biri seçildik. Ardından şubat ayındaki Startup Turkey’de ise en iyi ikinci girişim seçildik.

“AIRBNB BENZERİ BİR MODELİMİZ VAR”
Biz iki ortak yatırım bankacılığı kökenliyiz. Profesyonel olarak çalıştığımız dönemde, gereği, birçok şirketin yönetim kurulu üyeleri ile üst düzey yöneticilerine temas etme ve farklı sektörlerdeki farklı iş modellerini görme şansı elde ettik. Bu tecrübe bize kendi işimizi kurmanın güzel yanlarını ve girişimci olmanın neler
gerektirdiğini gösterdi. Kurumsal dünyada yeterli tecrübe edindikten sonra da kendi start up’ımızı kurmaya karar verdik.

Baran Yıldırım-Emre Küçüközkan/Viravira Kurucu Ortakları

Viravira (www.viravira.co), tekne sahiplerini ve tekne kiralamak isteyenleri bir araya getiren online bir platform. Platformumuz, Airbnb gibi pazaryeri modeliyle hizmet veriyor. Yani, kullanıcılar tarafından sisteme eklenen tekneler yine kullanıcılar tarafından kiralanıyor. Kurduğumuz pazaryerinde saatlik, günlük ve haftalık kiralama yapılabiliyor. Rezervasyon ve ödeme süreçleri ise tamamen online olarak gerçekleştirilebiliyor. Rezervasyon sırasında kiralama bedelinin tamamı tahsil ediliyor; yapılan bu ödemeler BDDK onaylı bir ödeme şirketinin koruma hesabında toplanıyor ve teknenin teslimatı sürecinde tekne sahibine aktarılıyor. Özetle hem kiracılar hem tekne sahipleri güvence altına alınıyor.

Girişimimizi, 2017 yılının başında faaliyete geçirdik. Faaliyete geçtiğimizden beri yaklaşık 200’e yakın tekneyi sistemimize dahil ettik. 2017 yılı için pazarlama tarafında B2B ve B2C stratejisi uygulamaya, yani şahıslara şirketler üzerinden ulaşmaya karar verdik.

Bu kapsamda, Türkiye’nin önde gelen holdingleri ve şirketleri ile kurumsal anlaşmalar yaptık. Bunun yanı sıra Hopi benzeri sadakat platformlarına entegre olduk. Türkiye denizcilik sektörünün ileri gelen oyuncularından biri olmak öncelikli hedefimiz. Bu kapsamda 2017 yılında Türk vatandaşlarının Türkiye’deki tekne kiralamalarına odaklandık.

Önümüzdeki yıl yabancıların Türkiye’deki tekne kiralamaları ile Türk vatandaşlarının Yunanistan başta olmak üzere diğer Akdeniz ülkelerindeki tekne kiralamalarına aracılık etmeyi amaçlıyoruz. Orta vadede ise Akdeniz çanağında yer alan diğer ülkelere açılmayı hedefliyoruz. Örnek vermek gerekirse bir Fransız turistin Hırvatistan’daki tekne kiralamasına aracılık etmek istiyoruz.

Yorum yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.