Hangi fikre aşıksanız onu seçin


Burak Büyükdemir

Burak Büyükdemir

Yeni girişimcisiniz ve fikirleriniz ok gibi. Hepsiyle başlamak istiyorsunuz. İlk günler güzel olur, zamanla küçük yükler kaldırılamayacak hale gelir.

İnsanoğlu bu… Her gördüğü güzelin kendisinin olmasını ister. Hele erkek kesimine hiç güvenmeyeceksin, gördüğü her güzele ne gözle bakar belli değil. Şimdi Aslı, bu satırları okuduktan sonra bana hesabını soracak; 2 gün boyunca bu yazdıklarımın bir örnekleme olduğunu, internet girişimcilerine bir şey anlatma peşinde olduğumu söyleyip duracağım. Ne kadar inanır bilmem ama sizler için kendimi yakıyorum.

Genç insanlar, erkek olsun kadın olsun ilk önce bir kişiye aşık olur. Bir aşkla herhangi bir şekilde yetinmeyip gözleri sürekli dışarıda olanlar, küçük bir fırsat bulduklarında diğer seçenekleri de stepneye koyar. Bu, yönetilmesi zor bir duruma gelene kadar devam ederler. Ne zaman ki bu durum domino etkisiyle çöker, o zaman elde kalır sıfır. Bir yakalanma tüm sistemi anında yıkabilir. İşin en ilginci, tüm kızlara eşit zaman ayrılmaz, her biri daha fazla enerji isteyecektir. İlk günler, her ne kadar zevkli gözüken bir durum da olsa zamanla tüm taraflar için çekilmez bir hal alır. Yukarıda teorik olarak anlatmaya çalıştığım, üst paragraftan sonra alt yazı olarak şunu yazayım. Evlenmeden önce birkaç kızla çıkmaya çalışırsanız ne paranız yeter ne enerjiniz. Bir yer gelir patlarsınız veya patlatırlar. Şimdi evlilikten sonraya bakalım. Bir eşiniz var ve sizin hala gözünüz dışarıda. Ne olur gelin beraberce değerlendirelim.

1. Maddi olarak güçlü değilseniz çökersiniz.
2. 2-3 talep sizi sömürür, bir yerde motor arıza yapar.
3. Stres katsayınız artar, ikisi de ilgiden memnun kalmaz.
4. Eğer iki taraf da durumdan haberdar değilse her ikisi de tek kendilerinin olmasını ister.
5. Eğer durumdan 1 taraf haberdarsa her iki tarafda sadece kendisine ilgi göstermenizi ister.
6. İki tarafın da durumdan haberdar olması seçenek değildir.

Evlisiniz bir tane metres buldunuz, problemleriniz ikiye katlanır, iki metres bulursanız bu sefer problemler geometrik olarak büyür. Paranız var, ‘ben bunu yaparım kardeşim’, deseniz bile yaşınız bir yerde buna ‘dur’ diyecektir. Tüm tarafları sürekli mutlu etmek çok zor olacaktır. Evliyken de bekarken de birden fazla eş başınızı her zaman ağrıtır. O bakımdan akıllı erkekler tek tek evlenir, tek tek aşık olurlar. Aslı’cım buradan sana sesleniyorum. Bu benzetmelerin tümü internet girişimcilerine odaklanma problemini anlatmak için. Sürekli olarak 3-4 projeyle başarı peşinde koşan internet girişimcilerine… Eğer birden fazla internet projesiyle başarılı olmayı düşünüyorsanız yukarıdaki benzetmelerin bir tanesine oturuyorsunuz.

Örnek yeni girişimcisiniz ve kaynağınız yok, ama fikirler ok gibi. Hepsiyle başlayalım diyorsun. Ne olur kardeşim bakalım. İlk günler hep güzel günler olur, aylar geçtikçe bu projelerin küçük yükleri omzunda kaldırılamayacak yükler haline gelir, hangi sevgilimi bıraksam diye karar veremezsin. Hepsini kaybedersin bir gün. Bir de matematiksel olarak maksimize edemezsin çıktıyı. İki projenin toplamı 2 etmez, 1 bile olmaz. O sebeple bir güzele aşık ol ve onunla tüm hayatını birleştir.

Sonra diğer örneğe yatay geçiş yapalım. Bir projeye başladınız iyi kötü devam ediyorsunuz, ama yolda bir yeni iş modeli gördünüz, çarpıldınız. Bu da benim olmalı dediniz. Sonra ikinci projeye girdiniz. Yani bir eşiniz var, bir de metres tuttunuz, hatta kuma aldınız. Patlarsınız ya da patlatırlar. İlk işiniz bozulur, yeni işten de istediğiniz verimi alamazsınız.

Peki bir işiniz var ve bunun doğru iş olmadığını anladınız ama bu işi de bırakmak istemiyorsunuz. Yeni işe onu yanınıza alarak devam etmek istiyorsunuz. Ne olur? Ayak bağı olur. Yapılması gereken eski eşinizi boşamaktır. Sonra yenisiyle evlenirsiniz.

Bir sürü yeni fikriniz var, hangisiyle başlayacağınıza kalbinizle karar vereceksiniz. Hangisine aşıksınız, bir ömür boyu hangi fikirle devam etmek istiyorsunuz onu seçeceksiniz.

Yorum yapın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.